ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درخواست قصاص از سوی وکیل اولیای دم در دادگاه مهرجویی و محمدی‌فر ـ متهم ردیف اول: «بی‌گناهم»

در نخستین روز دادگاه، کریم، که به عنوان متهم ردیف اول قتل از او نام برده می‌شود با اعلام بی‌گناهی گفت که پلیس او را وادار کرده بود به این قتل اعتراف کند.

وکیل اولیای دم در پرونده قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر در جلسه دادگاه از سوی موکلانش برای هر ۴ متهم پرونده درخواست قصاص کرد.

به گزارش سایت «جنایی» که آخرین اخبار جنایی، اجتماعی و حوادث را پوشش می‌دهد، در جلسه محاکمه متهمان پرونده قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر که صبح چهارشنبه ۲۷ دی در شعبه یک دادگاه کیفری استان البرز آغاز شد، ابتدا نماینده دادستان کیفرخواست را خواند و اعلام کرد جرم هر ۴ متهم این پرونده محرز است و در ادامه جلسه وکیل اولیای دم از جانب آنها برای همه متهمان درخواست قصاص کرد.

این در حالی است که در ادامه جلسه دادگاه، متهم ردیف اول پرونده قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر در جلسه دادگاه مدعی شد بی‌گناه است و مدعی شد سه متهم دیگر مرتکب این قتل‌ها شده‌اند. 

متهم ردیف اول که با نام کریم معرفی شده، گفت پس از دستگیری ماموران پلیس او را وادار کرده بودند که به قتل اعتراف کند و تمام جزئیات ارتکاب این قتل حرف‌های پلیس بوده است.

متهم ردیف اول با اعلام بی‌گناهی گفت: 

 در آن شهرک چهار باغ دستم بود. باغ مهرجویی یکی از آنها بود. من زمان قتل در باغ فردی دیگر بودم و خواستم دوربین‌ها را چک کنند تا این حرفم مشخص شود اما این کار انجام نشد. سر کار بودم و داشتم کارگری می‌کردم که من را گرفتند. من مرتکب قتل نشدم و به زور اعتراف کردم.

متهم با گفتن اینکه دو سال در باغ داریوش مهرجویی کارگری می‌کرده است گفت:

 خودم شاهدانه می‌کاشتم و برمی‌داشتم. آقای مهرجویی یک روز قبل از قتل زنگ زد و گفت شاهدانه‌ها رسیده و من به آنجا رفتم. روز بعد هم برای ادامه کار رفتم. زنگ در را زدم. از خانه سر و صدا می‌آمد. آقای مهرجویی گفت مهمان دارم. تو برو.

قاضی خطاب به متهم گفت که «اموال مسروقه کشف شده و تو اعتراف کرده بودی که قرار بود طلاها و گوشی را بین چهار نفر تقسیم کنید». متهم ردیف اول اتهام سرقت را نیز رد کرد. 

در ادامه وکیل اولیای دم نواقص بسیاری را به تحقیقات و کیفرخواست وارد کرد و خواستار تحقیق بیشتر و رفع این نقص‌ها شد، اما دادستان گفت نهایت سعی خود را کرده‌اند. وکیل اولیای دم به‌طور مشخص گفت: 

در عکس‌های صحنه جرم مشخص است در اطراف آقای مهرجویی خون ریخته شه اما لباس او خونی نیست. چطور چنین اتفاقی رخ داده و لباس خونی نشده است. ضمن اینکه آقای مهرجویی لباس رسمی به تن داشت. در حالی که او هرگز در خانه این طور لباس نمی‌پوشید و پوشش او نشان می‌هد منتظر مهمان بوده است. ضمن اینکه ما درخواست کرده بودیم دوربین‌های مداربسته اطراف را بررسی کنند و فیلم‌ها را به ما بدهند اما این کار را انجام ندادند. همچنین خواسته بودیم تماس‌های آخر داریوش مهرجویی بررسی شود و به ما بگویند آن شب منتظر چه کسانی بوده است زیرا لباس‌های رسمی‌اش نشان می‌دهد حتما منتظر فردی بوده. ما وقتی به تلفن‌های مهرجویی دسترسی پیدا کردیم، فهمیدیم همه شبکه‌های اجتماعی‌اش پاک شده و سوال این است که چرا این اتفاقی افتاده است.

وکیل اولیای دم  در ادامه گفت:

در کیفرخواست فقط برای کریم اتهام مباشرت گرفته شده است. کیفرخواست باید تغییر بکند چون یکی از متهمان به نام میرویس در بازجویی‌ها گفته ضربات چاقو را به گردن خانم مهرجویی زده و باید حداقل اتهام او معاونت در قتل در نظر گرفته شود. علاوه بر این متهمان اعتراف کردند زمان قتل دستکش به دست داشتند و ماموران آگاهی هم به همین دلیل در صحنه جرم اثر انگشت پیدا نکردند، اما زمان درگیری یک دستکش پاره و قطره خونی از متهم چکیده شده که گفته شده این قطره خون با کریم مطابقت داشته است. گفته شده متهمان دستکش‌ها را سوزاندند و چاقو را دفن کرده بودند که آثار خون روی چاقو وجود داشته است. حال سوال این است که وقتی متهمان دستکش‌ها سوزاندند چرا چاقو را که آلت قتل است از بین نبردند؟ کیفرخواست بر اساس حدس و گمان صادر شده همه چیز بر اظهارات کریم تمرکز کرده است و انگیزه‌ای که برای قتل عنوان شده قوی نیست.

نماینده دادستان در پاسخ به این ایرادها گفت: 

دوربین‌ها بررسی نشده چون متهمان گفته‌اند از در اصلی شهرک وارد باغ نشدند بلکه از دیوار پشتی خودشان را به ویلای آقای مهرجویی رساندند. متهمان فقیر بودند و بضاعت نداشتند و احساس کردند چاقوها گرانقمیت است می‌توانند بعدا آنها را بردارند و استفاده کنند و به همین دلیل چاقوها را از بین نبردند. ضمن اینکه ماموران پلیس تحقیقات را به‌طور کامل دنبال کردند ولی ردپای هیچ فرد دیگری در پرونده دیده نشده است.

نماینده دادستان در ادامه گفت که چون این متهمان اقرار به قتل داشتند وارد موضوع‌های دیگر نشده‌اند و کیفرخواستشان بر اساس حدس و گمان نیست. 

نماینده دادستان درباره اینکه قاتل اصلی کیست گفت:

 پرونده اهمیت ویژه‌ای داشت؛ اما ما نمی‌توانیم تشخیص بدهیم چه کسی قاتل اصلی است. ما به این نتیجه رسیدیم که جراحات وارد از چاقو دسته زرد باعث قتل شده اما اینکه چاقو دست چه کسی بوده را ما تشخیص نمی‌دهیم.

به گفته رییس پزشکی قانونی در دادگاه، ابتدا داریوش مهرجویی و سپس وحیده محمدی‌فر کشته شدند.

خبرگزاری رسمی قوه قضائیه (میزان) همزمان با نخستین جلسه دادگاه علنی چهار متهم پرونده قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر از قول فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز نوشت:

با توجه به محتویات تحقیقات، متهم ردیف اول به اتهام «مباشرت در قتل عمدی مرحوم مهرجویی و مرحومه محمدی‌فر»، «مشارکت در سرقت تعزیری»، «ورود به عنف به منزل دیگران»، «تهدید با چاقو»؛ متهم ردیف دوم با اتهامات «شروع به قتل عمدی مرحوم مهرجویی»، «مباشرت در ایراد ضرب و جرح عمدی به نحو وارد آوردن ضربات متعدد به مرحوم مهرجوئی»، «مشارکت در سرقت تعزیری»، «ورود به عنف به منزل دیگران»؛ متهم ردیف سوم با اتهامات «شروع به قتل عمدی مرحومه محمدی‌فر»، «مباشرت در ایراد ضرب و جرح عمدی با چاقو به نحو وارد آوردن جراحت به بدن مرحوم خانم محمدی‌فر»، «مشارکت در سرقت تعزیری»، «ورود به عنف به منزل دیگران»، «اخفای ادله جرم» و متهم ردیف چهارم با اتهامات «معاونت شروع به قتل عمدی مرحومه محمدی‌فر»، «مشارکت در سرقت تعزیری»، «ورود به عنف به منزل دیگران» تفهیم اتهام شدند.

همچنین رئیس کل دادگستری استان البرز خطاب به رسانه‌ها گفت که: «مطابق مقررات قانون آیین دادرسی کیفری، امکان انتشار رسانه‌ای جزییات دادگاه وجود ندارد و ممنوع است و با این وصف با توجه به علنی بودن جلسه رسیدگی، منعی برای حضور مردم اعم از نخبگان و دانشجویان در حد ظرفیت سالن وجود ندارد.»

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.