ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقاد از نبود امکانات برای مجروحان شیمیایی سردشت

انجمن دفاع از حقوق انجمن

انجمن دفاع از حقوق انجمن دفاع از مصدومین شیمیایی سردشت در بیانیه‌ای بە مناسبت بیست و ششمین سالگرد بمباران هفت تیر ماه این شهر، از "نبود امکانات و استانداردهای لازم برای زندگی و ادامه حیات مجروحان شیمییایی در شهر سردشت" انتقاد کرد.

در این بیانیه که نسخه‌ای از آن در تارنمای کردپا منتشر شده، آمده است: "اقدامـات وزارت امورخـارجه برای پیگیری و تعقیب شکایـات قربـانیان شیمیایی در مراجع قضـایی بین المللی و محاکم خارجی متناسب با وظیفه ذاتی آن وزارت خانه نبوده و تداوم فرصت سوزی های موجود موجب تضییع حقوق مردم غیرنظامی که متضرر از اثرات زیانبار وسیع جنگ شده اند خواهد بود."

این بیانیه همچنین اجرا نشدن "کامل و دقیق" قانون الزام دولت به شناسایی جانبازان شیمیایی از سوی ارگان های مسئول را فاقد "توجیه منطقی و قانونی" دانسته و آورده است: "هدف اصلی تدوین کنندگان این قانون ، پایان بخشیدن به شرایط ناگوار قربانیان شیمیایی فاقد درصد و شناسایی و تحت پوشش قرار گرفتن تمامی هشت هزار مجروح شیمیایی بوده که متأسفانه تاکنون فقط ٢٠ درصد قربانیان مورد شناسایی و احراز مجروحیت قرار گرفته‌اند ".

شهر سردشت در هفتم تیرماه سال ١٣٦٦ هدف حملات شیمیایی عراق قرار گرفت و عوارض آن هنوز در میان ساکنان این منطقه دیده می شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.