ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل: زنان و کودکان قربانیان اصلی جنگ اسرائیل و غزه هستند

تاکنون حدود ۲۵هزار فلسطینی در جنگ اخیر کشته شده‌اند که ۷۰ درصدشان زن و کودک بوده‌اند. این در حالی است که پیشتر ۶۷ درصد غیرنظامیان کشته‌شده در نوار غزه و کرانه باختری مرد و کمتر از ۱۴ درصدشان زن بودند.

«نهاد سازمان ملل متحد برای برابری جنسیتی و قدرت بخشیدن به زنان» روز جمعه ۱۹ ژانویه / ۲۹ دی‌ماه اعلام کرد که تاکنون ۱۶هزار زن و کودک در جریان جنگ اسرائیل و غزه در پی حمله حماس به اسرائیل در هفتم اکتبر، کشته شده‌اند.

نهاد زنان سازمان ملل می‌افزاید که به دنبال بیش از صد روز جنگ دست‌کم سه هزار زن همسر و سرپرست خانوار خود را از دست داده‌اند. بیش از ۱۰هزار کودک نیز پدر خود را از دست داده‌اند.

در گزارشی که این نهاد روز جمعه منتشر کرده است به نابرابری جنسیتی و فشار مضاعف جنگ بر زنانی که با کودکان خود فرار می‌کنند و بارها آواره شده‌اند، اشاره شده است.

گفته می‌شود از جمعیت ۲,۳ میلیون نفری نوار غزه، حدود ۱,۹ میلیون آواره شده‌اند که نزدیک به یک میلیون نفر آن‌ها زنان و دختران هستند.

سیما سامی بحوث، مدیر نهاد زنان سازمان ملل می‌گوید که این «وارونگی بی‌رحمانه» جنگ در طول پانزده سال پیش از حمله حماس در هفتم اکتبر است. به گفته او، پیشتر ۶۷ درصد غیرنظامیان کشته‌شده در نوار غزه و کرانه باختری مرد و کمتر از ۱۴ درصدشان زن بودند.

بحوث در بیانیه‌ای که همراه با این گزارش منتشر شده می‌گوید:

هر قدر هم برای وضعیت امروز زنان و دختران غزه عزا بگیریم، بدون امدادهای بشردوستانه بی‌قید و شرط و بدون پایان ویرانگری و کشتار، فردا باز هم مجبور خواهیم بود بیشتر عزا بگیریم.

او در ادامه می‌افزاید:

این زنان و دختران از امنیت، دارو، خدمات درمانی و سرپناه محرومند. آن‌ها با گرسنگی و قحطی حتمی مواجهند. بیشتر آن‌ها از امید و عدالت نصیبی نبرده‌اند.

وزارت بهداشت غزه می‌گوید تاکنون حدود ۲۵هزار فلسطینی در جنگ اخیر کشته شده‌اند که ۷۰ درصدشان زن و کودک بوده‌اند. به گفته سازمان ملل، بیش از نیم‌میلیون نفر در غزه از گرسنگی مفرط رنج می‌برند.

نهاد زنان سازمان ملل می‌گوید با وجود تشدید درگیری‌ها در غزه، همچنان سازمان‌های فعال در حوزه حقوق زنان و سازمان‌های تحت هدایت زنان در این منطقه فعال‌اند. بر اساس این گزارش، ۸۳ درصد سازمان‌های زنان در غزه هنوز دست‌کم در حالت نیمه‌فعال هستند و عمدتاً بر خدمات اضطراری در شرایطی جنگی متمرکزند.

با این‌همه، تحلیل‌های این نهاد نشان می‌دهد که از کمک‌های مالی اضطراری سال گذشته به نوار غزه تنها ۰,۰۹ درصد به طور مستقیم به سازمان‌های محلی یا ملّی در حوزه زنان رسیده است.

بحوث می‌گوید لازم است کمک‌های فوری بیشتری به غزه، به‌ویژه به زنان و کودکان، برسد و جنگ باید پایان یابد:

الان زمان صلح است. ما این را به همه زنان و دختران فلسطینی و اسرائیلی بدهکاریم. این جنگ آن‌ها نیست. آن‌ها نباید هزینه‌اش را بپردازند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.