ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه: "گزارش‌های احمد شهید معتبر نیست"

محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق

محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران می‌گوید که این کشور به احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل اجازه ورود به ایران را نمی‌دهد و منابع گزارش‌های احمد شهید "سایت‌های مخالف نظام بوده و فاقد اعتبار" هستند.

او به خبرگزاری مهر گفت: "احمد شهید در گزارشات خود به افرادی اشاره می کند که هیچ مدرکی برای اثبات حضور آنها وجود ندارد و صرفا یک ادعا است."

احمد شهید می‌گوید که طی دوران ماموریتش برای تهییه گزارش از وضعیت حقوق بشر در ایران با صدها نفر از فعالان سیاسی و مدنی و افرادی که قربانی نقض حقوق بشر در ایران بوده‌اند، گفت‌گو کرده است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران، فاش نشدن اطلاعات افرادی که با احمد شهید گفت‌وگو کرده‌اند، "اشکال مهم" این گزارش عنوان کرده و گفته است: "صرف اینکه فردی در جایی ادعایی کند از آن نمی توان به عنوان منبع استفاده کرد. یکی از روشها و الزامات احمد شهید این است که اگر ادعایی پیدا کرد باید منبع آن را بگوید تا قابل راست آزمایی باشد."

احمد شهید هنگام ارائه چهارمین گزارش خود در مارس سال ۲۰۱۳ گفت که این گزارش را از طریق گفت‌وگو با ۱۶۹ شاهد نقض حقوق بشر در این کشور تهیه کرده است.

احمد شهید، وزیر امور خارجه پیشین مالدیو، ۲۷ خرداد ۱۳۹۰ به‌عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران انتخاب شد و تاکنون چهار گزارش از وضعیت حقوق بشر در ایران ارائه داده که هر بار با برخوردهای شدید جمهوری اسلامی روبه‌رو شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.