ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نامه سرگشاده

نامه سرگشاده جمعی از وکیلان ایرانی خطاب به ندا النشیف: به ایران سفر نکنید

معاون کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل برای مأموریتی سه‌روزه متمرکز بر مجازات اعدام و حقوق زنان و دختران به ایران سفر خواهد کرد. شماری از وکیلان و حقوقدان‌های ایرانی می‌گویند: «سفر خود را به ایران لغو و برای روشن شدن جنایات متعدد حکومت جمهوری اسلامی ایران از جمهوری اسلامی بخواهید که پرونده‌های قضایی افراد اعدام‌شده را جهت بررسی حقوق‌دانان بیطرف در اختیار این نهاد بگذارد».

ندا النشیف، معاون کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل قرار است از ۱۴ بهمن / ۳ فوریه تا ۱۶ بهمن / ۵ فوریه به ایران سفر کند.

مأموریت سه‌روزه النشیف در بازدید از ایران بر دو موضوع تمرکز خواهد داشت: مجازات اعدام و حقوق زنان و دختران.

این سفر کم‌نظیری از سوی یک مقام عالی رتبه حقوق بشری سازمان ملل به ایران برای بررسی کارنامه حقوق بشری جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر است. تهران در این سال‌ها اجازه ورود بازرس‌های سازمان ملل به ایران برای چنین مأموریت‌هایی را نمی‌داد.

گروهی از وکلای ایرانی با نوشتن نامه‌ای سرگشاده که نسخه‌ای از آن به دست زمانه رسیده، از ندا النشیف، معاونت کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستند به دلیل نقض گسترده حقوق بشر در ایران، از سفر به این کشور خودداری کند.

متن نامه وکلای ایرانی خطاب به ندا النشیف را در ادامه بخوانید:

معاونت کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد

بانو ندا النشیف

از زمان به قدرت رسیدن حکومت جمهوری اسلامی ایران، مردم در تنگنا و ستم روز افزون قرار گرفتند. حکومتی ايدئولوژيک و توتالیتر که تمامی مبانی و اصولی حقوقی خود را در حوزه جرم انگاری بر اساس فقه و شریعت اسلام تدوین و تصویب نموده است. احکامی سراسر ضد حقوق بشری و نفس مقدس انسانی. این حکومت در چند سال اخیر با بهره فروان از همین قوانین ضد بشری عده بیشماری را بازداشت نموده و احکامی چون حبس ،شلاق و اعدام را برایشان اجرا کرده است. سال هاست که حکومت از تمام توان خود برای محدودیت مردم ایران سوء استفاده می نماید و حتی در چند سال اخیر به دلیل وابستگی شدید قوه قضاییه و دادگاه انقلاب به نهاد های امنیتی شاهد صدور احکام اعدام بدون در نظر گرفتن روال قانونی دادرسی در امور کیفری هستیم. حکومت و قضات وابسته ای که حتی خود به سیستم قضایی پایبند نبوده و به تداوم در حال نقض قانون و سوء استفاده از آن هستند.

قطعا حکومت جمهوری اسلامی و دستگاه قضایی نمای دیگری از خودشان را برای شما به نمایش خواهند گذاشت که می‌تواند موجبات برداشت ناصواب از این مقدار ظلم و ستم برای شما گردد ،در حالیکه واقعیت و حقیقت ماجرا به گونه‌ای دیگر است.

ما جمعی از وکلای دادگستری از شما بانو ندا النشیف به عنوان معاون کمیساریای عالی حقوق بشر تقاضا داریم سفر خود را به ایران لغو و برای روشن شدن جنایات متعدد حکومت جمهوری اسلامی ایران از جمهوری اسلامی بخواهید که پرونده‌های قضایی افراد اعدام‌شده را جهت بررسی حقوق‌دانان بیطرف در اختیار این نهاد گذاشته و با گروهی از وکلای حقوق بشری نشست برگزار نموده تا به‌روشنی تصویر درستی از این جنایت برای شما گردد.

امضاکنندگان بیانیه:
مرضیه محبی
طناز کلاهچیان
فاطمه جاویدمهر
فروغ شیخ‌الاسلامی وطنی
قاسم بُعدی
محمد مقیمی
افروز مغزی
مزدک اعتمادزاده
حسین رئیسی
معین خزائلی
امیر مهدی‌پور
سعید دهقان
سارا سیّد
مهناز پراکند
نیره انصاری

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.