ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۹ تن از فعالان صنفی معلمان در گیلان را به دادگاه احضار کردند

پنج عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان گیلان و چهار فعال صنفی در این استان باید ۲۳ بهمن در دادگاه حاضر شوند. سه تن از معلمان احضار شده را حدود ۱۱ ماه است در زندان حبس کرده‌اند.

شعبه سوم دادگاه انقلاب رشت پنج تن از اعضای هیئت مدیره کانون صنفی معلمان استان گیلان و چهار تن از فعالان صنفی این استان را احضار کرده است. سه تن از معلمان احضار شده در حال حاضر در زندان حبس شده‌اند.

به گفته شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان، شعبه سوم دادگاه انقلاب گیلان انوش عادلی، محمود صدیقی‌پور ، عزیز قاسم‌زاده، تیمور باقری کودکانی و طهماسب سهرابی پنج عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان گیلان باید روز ۲۳ بهمن در دادگاه حاضر شوند.

انوش عادلی، عزیز قاسم‌زاده و محمود صدیقی‌پور، سه تن از اعضای هیئت مدیره کانون صنفی معلمان گیلان از فروردین ۱۴۰۲ در زندان حبس شده‌اند.

علاوه بر پنج عضو هیئت مدیره، غلامرضا اکبرزاده باغبان، علی نهالی، محمدجواد سعیدی و جهانبخش لاجوردی چهار تن از فعالان صنفی در استان گیلان هم برای ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ به دادگاه احضار شده‌اند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان اتهام ۹ معلم احضار شده به دادگاه انقلاب را «اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت و برگزاری تجمعات صنفی و تمرد» اعلام کرده است.

نهادهای امنیتی و قضایی ایران از شهریور ۱۴۰۰ که دور تازه اعتراض‌های معلمان به کاهش بودجه رتبه‌بندی حقوق فرهنگیان آغاز شد، ده‌ها معلم را در مناطق مختلف احضار، بازداشت و از کار اخراج کردند.

رسول بداقی و جعفر ابراهیمی، از اعضای تشکل‌های صنفی معلمان تهران از اردیبهشت ۱۴۰۱ در زندان حبس شده‌اند.

همچنین پیش از آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ هیئت‌های رسیدگی به تخلف‌ اداری وزارت آموزش و پرورش ده‌ها معلم را در شهرهای مختلف به دلیل مشارکت در تحصن، همبستگی با خیزش زن، زندگی، آزادی و حمایت از معلمان زندانی به صورت موقت یا دائم از کار اخراج کرده است. در آستانه آغاز سال تحصیلی وزارت آموزش و پرورش گفته بود ۲۰ هزار مدیر مدرسه را تغییر داده است. رسانه‌های داخلی به نقل از فعالان صنفی گفتند که وزارت آموزش و پرورش به دلایل سیاسی معلمان و مدیران را تغییر داده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.