ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حرکت‌های اعتراضی پناهجویان در آلمان

در گفت‌وگو با حمید ‌نوذری از فعالان حقوق پناهندگی و رئیس کانون پناهندکان سیاسی در برلین

بهنام دارایی‌زاده - ده روز بود که هفتاد تن از پناهجویان آلمان در اعتراض به وضعیت پناهندگی خود در استان بایرن در جنوب آلمان دست به اعتصاب و اعتراض زده بودند.

در نخستین ساعت‌های روز یکشنبه ۳۰ ژوئن سال جاری (۲۰۱۳)، چادرها و کمپ‌های خیابانی پناهجویان معترض در مرکز شهر مونیخ مورد حمله پلیس آلمان قرار گرفت و شمار زیادی از پناهجویان و فعالان آلمانی همراه آنان بازداشت و آنهایی که در اعتصاب غذا بودند راهی بیمارستان شدند.

حمید نوذری

تا روز یکشنبه، ده روزی بود که هفتاد تن از پناهجویان آلمان در اعتراض به وضعیت پناهندگی خود در استان بایرن در جنوب آلمان دست به اعتصاب و اعتراض زده بودند.
اعتراض به وضعیت پناهجویان در اروپا، امر تازه‌ای نیست و هرازچندگاه شاهد هستیم که اینجا و آنجا، پناهجویان و فعالان حقوق پناهندگی، به منظور دستیابی به ابتدایی‌ترین حقوق انسانی و رفع بلاتکلیفی‌های خود، در توسعه‌یافته‌ترین کشورهای اروپایی در حال مبارزه‌ و اعتراض هستند.
حمید ‌نوذری از فعالان حقوق پناهندگی و رئیس کانون پناهندگان سیاسی در برلین است. به بهانه حرکت اعتراضی پناهجویان در مونیخ، با او گفت و گوی کوتاهی کرده ایم و نخست درباره خواست‌های کنونی پناهجویان در مونیخ پرسیده‌ایم.

[podcast]http://www.zamahang.com/podcast/2010/20130702_HoghoughBashar_Berlin_RefugeeHamidNozari_BehnamDaraeeZadeh.mp3[/podcast]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.