ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گزارشی از فیلم داستانی «دفاع مقدس»

فیلم «دفاع مقدس» داستان رضا، یک مرد ایرانی را روایت می‌کند که در جبهه، سربازان ایرانی ‌را به شهادت در راه دفاع از وطن دعوت می‌کند.

فیلم داستانی «دفاع مقدس»، فیلم کوتاهی است که به عنوان پایان‌نامه گروهی از دانشجویان آکادمی فیلم آمستردم با پشتبانی رادیو زمانه ساخته شده است.

این فیلم ۲۸ دقیقه‌ای داستان رضا، یک مرد ایرانی را روایت می‌کند که در جبهه‌ی جنگ، سربازان ایرانی ‌را به شهادت در راه دفاع از وطن دعوت می‌کند. او صدای خوبی دارد و شعارهای مذهبی و میهن‌پرستانه می‌خواند. او به این وسیله تلاش می‌کند که ترس از مرگ را از دل سربازان وحشت‌زده دور کند. رضا با ایمان، عشق و اعتقاد عمیق این وظیفه خود را انجام می‌‌دهد، تا زمانی که پسر سیزده‌ساله خود را در قطار سربازان داوطلب می‌یبند.
او که نمی تواند پسر خود را از تصمیم‌اش برگرداند، دچار تردید می‌شود.

گروه فیلمبرداری که این فیلم را در یک بنای مخروبه در آمستردام، در یک فضای بسته در طول نه روز فیلمبرداری کرده‌اند، تکیه زیادی بر صداگذاری و جلوه‌‌های سینمایی داشته‌اند تا فضای جنگ ایران و عراق را به وجود بیاورند.

شهزاده سمرقندی با آیدین دهزاد، پیتر فان در برخ و نیما محقق، از عوامل تهیه فیلم گفت‌وگویی انجام داده است.

[podcast]http://www.zamahang.com/podcast/2010/20130703_Sacred_Defense_shahzadeh.mp3[/podcast]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.