ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چندین فلسطینی در کرانه باختری کشته شدند، کشتی امدادرسان در راه غزه است

از ۷ اکتبر حداقل ۳۵۸ نفر در کرانه باختری کشته شده‌اند که یک چهارم آنها کودک هستند. کشتی کمک‌رسان همچنان در راه غزه است.

خبرگزاری رسمی فلسطین، وفا، گزارش داد که نیروهای اسرائیلی بامداد چهارشنبه ۲۳ اسفند/ ۱۳ مارس در جریان یورش به کرانه باختری اشغالی دو فلسطینی را کشتند. به این ترتیب تعداد فلسطینیان کشته شده در رویدادهای مختلف ظرف چند ساعت به پنج نفر رسید.

یوسف نیمر، یکی از شاهدان به رویترز گفت که نیروهای اسرائیلی شروع به تیراندازی به سوی افرادی کردند که در بیرون بیمارستانی در شهر جنین نشسته بودند. او گفت که این افراد در حال سحری خوردن و آماده‌شدن برای اذان صبح بودند.

در رویداد دیگری در روز چهارشنبه، پلیس اسرائیل گفت که یک نیروی غیرنظامی مسلح به مظنون حمله با چاقو در یک ایست بازرسی نظامی بین بیت‌المقدس (اورشلیم) و شهر بیت لحم در کرانه باختری تیراندازی کرده و او را کشته است.

سرویس اورژانس اسرائیل گفت دو پرسنل امنیتی که جراحات خفیف تا متوسط ​​چاقو را متحمل شده بودند به بیمارستان منتقل شدند.

پلیس اسرائیل همچنین اعلام کرد، نیروهای اسرائیلی سه شنبه شب یک نوجوان ۱۳ ساله فلسطینی را در اردوگاه آوارگان در حومه بیت‌المقدس (اورشلیم) به ضرب گلوله کشتند. اسرائیلی‌ها دو نفر دیگر را هم در یک ایست بازرسی کشتند.

اسرائیل از زمان آغاز جنگ غزه در ماه اکتبر، حملات خود را به کرانه باختری افزایش داده است. سوابق سازمان ملل نشان می‌دهد که از ۷ اکتبر حداقل ۳۵۸ نفر در کرانه باختری کشته شده‌اند که یک چهارم آنها کودک هستند.

به گفته مقامات بهداشتی غزه، حملات هوایی و زمینی اسرائیل به غزه محاصره شده هم بیش از ۳۱ هزار کشته و بیش از ۷۱۵۰۰ زخمی برجای گذاشته است.

این تهاجم بخش زیادی از غزه را با خاک یکسان کرده و اکثر جمعیت ۲,۳ میلیونی آن را آواره کرده است که یک چهارم آنها به گفته سازمان ملل یک قدم با قحطی فاصله دارند. آفریقای جنوبی در دادگاه جهانی اسرائیل را به نسل کشی دولتی متهم کرده است که اسرائیل آن را رد می‌کند.

کشتی امدادرسان در راه غزه است

همزمان با این رویدادها در کرانه باختری و نوار غزه، کشتی «اوپن آرمز» (Open Arms) متعلق به سازمان غیردولتی به همین نام حدود ۲۰۰ تُن آب آشامیدنی، دارو و مواد غذایی را برای مردم شمال نوار غزه بارگیری و سه‌شنبه ۲۲ اسفند / ۱۲ مارس بندر لارناکای قبرس را ترک کرد. این کشتی هنوز به مقصد نرسیده است.

این مأموریت عمدتاً توسط امارات متحده عربی تأمین مالی شده و مؤسسه خیریه «آشپزخانه مرکزی جهانی» World Central Kitchen ـ WCK مستقر در ایالات متحده آمریکا آن را سازماندهی کرده است. این مؤسسه غیردولتی است و به‌طور معمول در پی فجایع طبیعی مواد غذایی توزیع می‌کند.

سفر این کشتی به غزه حدود ۱۵ ساعت طول می‌کشد، اما با وجود یدک‌کش سنگین می‌تواند طولانی‌تر شده و تا دو روز طول بکشد. قبرس حدود ۳۲۰ کیلومتر با شمال غرب غزه فاصله دارد.

ارتش آمریکا نیز اعلام کرد که یک کشتی به نام ژنرال فرانک اس بسون نیز برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق دریا در حال حرکت است.

با توجه به این‌که آژانس‌ها و سازمان‌های امدادگر می‌گویند ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه به دلیل ناامنی جنگ متوقف شده و متحدان اسرائیل نیز خواستار دسترسی آسان‌تر مردم غزه به کمک‌ها هستند، توجه به مسیرهای جایگزین از جمله مسیرهای دریایی و هوایی معطوف شده است.

کشتی «اوپن آرمز» ابتدا قرار بود در آخر هفته گذشته حرکت کند اما به دلیل مشکلات باقی‌مانده در مورد تخلیه و توزیع وسایل امدادی، حرکت آن به تعویق افتاد.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا و نیکوس کریستودولیدیس، رئیس ‌جمهوری قبرس جمعه گذشته اعلام کردند که سفر این کشتی همچنین به‌عنوان آزمایش کریدور برنامه‌ریزی‌شده برای ارسال کمک‌ها به غزه در نظر گرفته می‌شود.

این مسیر بدون خطر نیست زیرا اغلب بادهای شدید و جریان‌های شدید در شرق مدیترانه وجود دارد. تحویل کالا به نوار غزه نیز یک چالش بزرگ در نظر گرفته می‌شود زیرا تنها یک بندر ماهیگیری کوچک در غزه وجود دارد که برای کشتی‌های باری عمق کافی ندارد.

دفتر کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل از تلاش‌ها برای ارائه کمک‌های دریایی و هوایی استقبال کرد، اما گفت این کافی نخواهد بود. آژانس‌های امدادی می‌گویند تا زمانی که اکثر گذرگاه‌های زمینی به‌طور کامل توسط اسرائیل بسته شده باشد، چنین تلاش‌هایی محدود خواهد بود.

سازمان ملل تخمین می‌زند که یک چهارم جمعیت غزه اکنون در خطر گرسنگی قرار دارند. اسرائیل می‌گوید که مقصر گرسنگی مردم غزه نیست، زیرا اجازه می‌دهد کمک‌ها از طریق دو گذرگاه در جنوب غزه ارسال شوند. آژانس‌های امدادی می‌گویند این اقدامات برای رساندن آذوقه‌ مورد نیاز به‌ویژه به بخش شمالی غزه که عملاً قطع شده است، کافی نیست.

ایالات متحده قصد دارد در هفته‌های آینده بندر موقتی در خان یونس غزه با مشارکت نظامی شرکای بین‌المللی خود بسازد. آمریکا می‌گوید این بندر ابتکاری است برای رساندن کمک‌های بیشتر به مردم غزه اما برخی تحلیلگران می‌گویند ساخت بندر موقت نقشه‌ای است برای تغییر جغرافیای امنیتی در غزه و هدف آن است که گذرگاه رفح به عنوان محلی که اسرائیل تسلط کمی بر آن دارد حذف شود و اسکله‌ای تحت نظارت شدید اسرائیل که می‌تواند کوچ اجباری فلسطینی‌ها را بدون مداخله مصر مقدور سازد، ایجاد شود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.