ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض يک روحانی به رأی‌آوردن يک زرتشتی در انتخابات شورای شهر يزد

حجت‌الاسلام محمدمهدی حرزاده، عضو کنونی

حجت‌الاسلام محمدمهدی حرزاده، عضو کنونی شورای شهر يزد به رأی‌آوردن يک فرد زرتشتی در انتخابات شورای شهر اعتراض کرد و آن را "خلاف قوانين اسلام" خواند.

به گزارش تارنمای يزدفردا، وی گفته است: "اخيراً از بعضی از مراجع و مجتهدين نيز سئوال شد که آيا رأی‌دادن مسلمانان به غيرمسلمان در جايی مانند شورای شهر جايز است يا نه؟ فرمودند حرام است."

بر اساس قوانين ايران، اقليت‌های دينی می‌توانند در انتخابات کانديدا شوند.

به گفته حرزاده "اگر قانون در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نامزد شدن اقليت‌ها را با شرايطی مجاز دانسته قاعدتاً مربوط به جاهايی است که تمام يا اکثر منطقه اقليت هستند و خودشان به خودشان رأی می‌دهند و بر امور مسلمانان مسلط نمی‌شوند، همانگونه که در برخی از روستاها تقريباً تمام افراد غيرمسلمان (مثلاً زرتشتی) هستند و نامزدها و انتخاب شده‌ها نيز غيرمسلمان هستند."

سپنتا نيکنام٬ نخستين زرتشتی است که در چهارمين دوره انتخابات شورا‌ها با رأی مسلمانان و زرتشتيان شهر يزد به عضويت شورای اين شهر درآمده است.

پنج هزار زرتشتی در شهر يزد زندگی می‌کنند اما سپنتا نيکنام توانسته در انتخابات با ۲۰ هزار رأی وارد شورای شهر يزد شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محمود ميبدي

    سلام-خدا كند زرتشتيان عزيز افكار آشغالونه اين آخوند بيسواد را به حساب ما نگذارند.بهترين دوستان ما از زرتشتيان هستند و ما دوستشان داريم.

  • Roya

    به این شخص خاطر نشان کنید که: 1. مملکت عزیز ما کشور ایران کشوریست متشکل از همه ادیان و اقوام لذا همه میبایست در سیاستگذاریها و سرنوشت کشور مشارکت داشته باشند و از حقوق خود و سایر مردم دفاع کنند. 2. مسلمانی به اسم و ظاهر … نیست که بر اساس فرمایش نص صریح قرآن و پیامبر یک مسلمان دارای خصوصیاتی است که در بسیاری از بظاهر مسلمانان دیده نمیشود 3. بجای این صحبتهای بی ارزش و تفرقه انگیز که برخواسته از هوای نفس و حب قدرت طلبی و حسادت و … میباشد لطغا” به وظیفه اصلی خود که کسب معارف قرآنی و تقوی و … پرداخته و از دخالت در امور کشور و شهر و .. خودداری نمایید ( به سایر روحانیون هم گوشزد کنید. یک ایرانی مسلمان شیعه

  • ایرانی

    از هرچی اخونده متنفرم

  • Esmaeil

    يكی از دلائلی كه بايد اين رژيم آپارتايد فاشيستی دركليتش برچيده شود همين نگاهها كه منبعث از قانون اساسی تبعيض گرايش ميباشد همين ميباشد، چون اين قانون اساسی انسانها را به مسلمان، غير مسلمان، شيعه ، سنی ، زن ، مرد، موءمن،غير موءمن ....تقسيم كرده است.

  • ورقا

    این همه ساله مسلمونها با ظلم به ما اقلیتها حکومت میکنن، حالا یه زرتشتی که خودشون هم قبولش دارن و بدون ظلم قراره کار مفید کنه حرامه؟

  • khw

    این اخوندهاته جیبشون معلوم نیست کجاست وپرشدن نداره امازرتشتیهاخیلی ادمهای پاک وراستگویی هستن وتغییردرامورمردم داره بوجودمیادیعنی به اخونداعتمادداره ازدست میرهببینیم کی منجربه انقلاب بشه

  • کاتبی راد

    این که خیلی خوب است.

  • حمید

    آخوند بیشرف نژاد پرست به سزای اعمال کثیفتان خواهید رسید.

  • رضا

    یک مشت آخوند مفت خور و بیسواد کشور مان را غصب کردن حالا حرفهای گنده تر از دهنشون هم میرنن آدمکشهای خائن.

  • تهمورث

    ناباورانه و اما حقیقت دارد در اینکه حضرات جز خود کس دیگر را قبول ندارند و در این تعصب احمقانه پافشاری میکنند. دروغ میگویند زنا میکنند دزدی مینماید و آدم میکشند ولی از آنها خواستی که توضیح دهند چرا عضو سیا و موساد و ام سیکس و صهیونیست میشوی. صد افرین بر سیستم حسین قلی خانی !.

  • سورمه

    مگه می خوان باهاش ازدواج کنن که گفته حرامه؟

  • رضا

    جئاب ابلهان همیشه خاموشی است. بهتره یکی اینو*** کنه

  • آرش

    این بگذارید به حساب نادانیش عزیزان. مربوط به قسمت سوزشش میباشد.

  • m

    جداینده را نقشه‌اش بگشتی تفرقه بر نژادی و دینداری کژاندیش و مرامش پستی ستیزه با ایرانی و دوستداری

  • shaun

    مرده شور هر چه آخوند بیسواد و مرتجع.

  • shadi

    هر آخوندی برای خودش از اسلام یک برداشت میکند ! ا