ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عدلی منصور رئيس‌جمهور موقت مصر شد

عدلی محمود منصور، رئيس دادگاه

عدلی محمود منصور، رئيس دادگاه قانون اساسی مصر، که قرار است سمت رياست جمهوری موقت مصر را تا برگزاری انتخابات برعهده گيرد، امروز ادای سوگند کرد.

عدلی منصور، رئيس‌جمهور موقت مصر اخوان المسلمين را بخشی از مردم دانست

وی اعلام کرد که به قانون احترام می‌گذارد و انتخابات تنها راه به سوی آزادی و دمکراسی در مصر است.

رئيس‌جمهور موقت مصر همچنين برای مشارکت در بازسازی کشور از اخوان المسلمين دعوت به همکاری کرد و اين گروه را بخشی از مردم دانست.

در همين حال واکنش‌های جهانی نسبت به تحولات مصر همچنان ادامه دارد.

عباس عراقچی، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران در اين‌باره گفت جمهوری اسلامی ايران بر ضرورت تحقق "مطالبات مشروع مردم" تأکيد می‌کند و اميدوار است روند آينده تحولات در فضايی که منافع و مصالح مردم مصر را تامين کند ادامه يابد.

باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمريکا نسبت به رويدادهای مصر محتاطانه برخورد کرد و در نخستين واکنش خود گفت انتظار دارد که ارتش مصر از حق تجمعات مسالمت‌آميز پشتيبانی کند.

اوباما خواستار انتخاب سريع دولت غيرنظامی جديد در مصر شد و از تمامی طرف‌ها خواست که از خشونت پرهيز کنند.

وی از برکناری مرسی ابراز نگرانی کرد و گفت به دستگاه‌های مسئول دستور داده تا در رابطه با پيامدهای اقدامات ارتش مصر، کمک‌های مهم مالی آمريکا به اين کشور را مورد بررسی قرار دهند.

کاترين اشتون، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا نيز تنها راه حل برای مصر را برقراری گفت‌و‌گوهای سياسی در اين کشور، بر پايه قواعد دموکراتيک و احترام به حقوق اساسی دانست.

بريتانيا و آلمان اقدام ارتش مصر در برکناری محمد مرسی را مورد انتقاد قرار دادند و روسيه نيز تمامی طرف‌ها را به "خويشتن‌داری" دعوت کرد.

چين نيز گفته است از انتخاب مردم مصر پشتيبانی می‌کند.

در حالی که دمشق از برکناری محمد مرسی استقبال کرده است، ترکيه اقدام ارتش مصر را "کودتای نظامی" خوانده و آن را محکوم کرده است.

با اين حال مخالفان حکومت مرسی همچنان در ميدان تحرير قاهره همچنان شادی می‌کنند و از برکناری مرسی و اقدام ارتش مصر خوشحالند.

محمد مرسی روز گذشته ساعاتی پيش از مداخله ارتش، در پيامی گفت که خود را همچنان رئيس جمهور قانونی مصر می‌داند. پس از اين پيام بود که مرسی و گروهی از رهبران اخوان المسلمين بازداشت شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hashemi

    مبارک را برگردانند تا مصر بحالت طبیعی برگردد!