ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجله دیده‌بان زنان: مروری بر نشست «هم‌اندیشی زنان» و نشست اعضای ائتلاف اسلامی زنان

فعالان مدنی و فرهنگی زنان روز یازدهم و اعضای ائتلاف اسلامی زنان روز هشتم تیرماه نشست‌هایی را برگزار کردند. نیروهای اصول‌گرا، اصلاح‌طلب و فعالان مدنی چه نقاط اشتراک و تفاوت‌هایی در روش طرح مطالبات خود دارند؟

فعالان مدنی و فرهنگی زنان روز ۱۱ تیرماه، با راه‌اندازی دوباره «هم‌اندیشی زنان» به ارزیابی موقعیت فعلی جنبش زنان و آنچه از شرایط فعلی انتظار می‌رود پرداختند.

با در نظر داشتن اینکه شماری از اعضای ائتلاف اسلامی زنان، متشکل از زنان اصول‌گرا و اصلاح‌طلب و چهارتن از زنان عضو ستاد حسن روحانی نیز در این نشست شرکت داشتند، می‌توان این هم‌اندیشی را نشستی با حضور نمایندگان اکثر طیف‌های جنبش زنان ایران دانست.

با اینکه این جلسه هم‌اندیشی به منظور «پیگیری مطالبات زنان» برگزار شده بود، اما فعالان زن شرکت‌کننده در آن به جای لیست کردن مطالبات زنان از دولت جدید، چگونگی تحقق این خواسته‌ها و سامان‌دهی مجدد جنبش زنان را در دستور کارشان قرار داده بودند.

ایجاد نهادی برای «رسیدگی به شکایت زنان علیه مقررات تبعیض آمیزی که در قوای سه‌گانه» انجام می‌گیرد، تلاش برای تحقق خواسته رفع قوانین تبعیض‌آمیز، برنامه‌ریزی برای انتخابات آینده مجلس و رای آوردن ۴۰-۵۰ زنی که حامل خواسته‌های جنبش زنان باشند و همچنین پیگیری «کمپین رای اعتماد زنان به وزراء» از دیگر مسایلی بود که در این نشست مطرح شد.

همچنین، اعضای ائتلاف اسلامی زنان که پیش از این خواسته‌های خود را در قالب یک بیانیه اعلام کرده بودند، روز هشتم تیرماه در نشستی با عنوان «اعلام راهبردهای اجرایی و عملی شدن خواسته‌ها و مطالبات ائتلاف اسلامی زنان در دولت آینده» بار دیگر گرد هم آمدند.

برای ارزیابی جلسات هم‌اندیشی زنان و همچنین تفاوت و نقاط اشتراک میان نیروهای اصول‌گرا، اصلاح‌طلب و فعالان مدنی با سوسن طهماسبی، فعال حقوق زنان گفت‌وگویی داشتیم.

[podcast]http://www.zamahang.com/podcast/2010/20130704_MaryamHosseinKhah_SousanTahmasbi_Women_LidaHosseiniNejad.mp3[/podcast]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.