ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پای پیاده تا گوتنبرگ

اعتراض به وضعیت کارگران زندانی در ایران

در گفت‌وگو با هاشم هاشمی‌زاده، فعال کارگری در سوئد

هاشم هاشمی‌زاده، فعال کارگری در سوئد، دراعتراض نسبت به وضعیت کارگران زندانی در ایران و مرگ افشین اسانلو در در زندان فاصله بین دو شهر استکهلم تا شهر بندری گوتنبرگ را پای پیاده طی کرد.

هاشم هاشمی‌زاده، فعال کارگری در سوئد، دراعتراض نسبت به وضعیت کارگران زندانی در ایران و مرگ افشین اسانلو در در زندان فاصله بین دو شهر استکهلم تا شهر بندری گوتنبرگ را پای پیاده طی کرد.

افشین اسانلو، برادر منصور اسانلو و عضو هیئت موسس سندیکای رانندگان برون‌شهری و زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر بود که روز ۳۰ خردادماه جاری پس از حمله قلبی، از زندان به بیمارستان منتقل شد و اول تیرماه درگذشت.

پیش از آن تارنمای کلمه از پارگی در کف پای او و ایجاد غده در کتف این زندانی سیاسی به دلیل اصابت ضربات متعدد کابل در بازداشت‌گاه وزارت اطلاعات خبر داده بود. افشین اسانلو به پنج سال حبس تعزیری به اتهام “اجتماع و تبانی" علیه حکومت ایران محکوم شده بود.

مرگ افشین اسانلو و وضعیت کارگران در ایران، بهانه‌ای برای هاشم هاشمی‌زاده، فعال کارگری شد تا دست به یک حرکت اعتراضی بزند. در طی این حرکت اعتراضی، فیروزه رشیدی از استکهلم و پروانه حاجی‌لو از شهر بوروس، نیز با وی همراه شده‌اند تا به دفاتر سازمان سراسری کارگران سوئد (LO) در شهرهای مختلف از جمله گوتنبرگ بروند و مسئولان این نهاد را در جریان شرایط کارگران ایران قرار دهند.

هاشم هاشمی‌زاده این پیاده‌روی طولانی را از روز چهارشنبه ۲۶ ژوئن آغاز کرد و روز شنبه ششم ژوئیه به گوتنبرگ رسید.

او در گفت‌وگویی با لیدا‌ حسینی‌نژاد درباره این حرکت اعتراضی و انگیزه‌اش برای انجام این شهرپیمایی توضیح می‌دهد.

[podcast]http://www.zamahang.com/podcast/2010/20130705_Hashem_HashemiZadeh_March_Labours_Right_LidaHosseiniNejad.mp3[/podcast]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.