ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله ایران به اسرائیل بر مشکلات خطوط هوایی در خاورمیانه افزود

ناظران خطوط هوایی می‌گویند این بزرگترین اختلال در سفرهای هوایی از زمان حمله به مرکز تجارت جهانی نیویورک در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بود.

خطوط هوایی جهانی دوشنبه ۲۷ فروردین / ۱۵ آوریل پس از حملات موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل که تردد هوایی بین اروپا و آسیا را محدود کرد، در پروازها با اختلال مواجه شدند.

دست‌کم ده‌ها شرکت هواپیمایی مجبور شدند که در دو روز گذشته پروازهای خود را لغو یا تغییر مسیر دهند، از جمله شرکت هوایی کانتاس استرالیا، لوفت‌هانزای آلمان، یونایتد ایرلانز ایالات متحده آمریکا و ایر ایندیای هند.

به‌گفته مارک زی، بنیانگذار  شرکت OPSGROUP که بر حریم هوایی و فرودگاه‌ها نظارت می‌کند، این بزرگترین اختلال در سفرهای هوایی از زمان حمله به مرکز تجارت جهانی در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بود.

زی به رویترز گفت:

از آن زمان تاکنون وضعیتی نداشته‌ایم که حریم‌های هوایی مختلف در آن به‌شکل متوالی بسته شوند و همین، هرج‌ومرج ایجاد می‌کند.

حمله ایران به اسرائیل با بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد که گفته می‌شود بیشتر آن‌ها توسط سامانه دفاع موشکی اسرائیل سرنگون شدند، باعث اختلال در صنعت هوانوردی شد.

جدیدترین مشکلات مسیریابی هوایی همچنین به دلیل درگیری‌های نظامی بین اسرائیل و حماس و روسیه و اوکراین با محدودیت‌های زیادی مواجه شده است.

زی گفت:

حریم هوایی ایران توسط خطوط هوایی بین اروپا و آسیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و این شرکت‌ها به دو مسیر جایگزین مناسب، یا از طریق ترکیه یا از طریق مصر و عربستان سعودی محدود خواهند شد.

اسرائیل روز شنبه حریم هوایی خود را بست و صبح یکشنبه آن را گشود. اردن، عراق و لبنان نیز پروازهای خود را بر فراز سرزمین‌های خود از سر گرفتند.

خطوط هوایی بزرگ خاورمیانه از جمله خطوط هوایی امارات متحده عربی، قطر ایرویز و اتحاد ایرویز روز یکشنبه اعلام کردند که پس از لغو یا تغییر مسیر برخی پروازها، فعالیت خود را در این منطقه از سر خواهند گرفت.

برندان سوبی، تحلیلگر مستقل هوانوردی گفت:

هنوز مشخص نیست ناآرامی‌های اخیر که با وجود درگیری‌های مداوم در اوکراین و غزه همچنان قوی باقی مانده بود بر تقاضای مسافران تأثیر خواهد گذاشت یا خیر.

سوبی گفت:

اگر اوضاع سیاسی و درگیری‌ها به شدت خود ادامه دهند، مردم نگران سفر خواهند شد، اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.