ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وضعيت دارو در ايران "بحرانی است"

وضعيت بازار دارو در ايران

وضعيت بازار دارو در ايران با حذف ارز مرجع، "بحرانی" گزارش شده است.

خبرگزاری مهر گزارش داد: "حذف ارز مرجع باعث شد تا وضعيت بازار دارويی کشور در شرايط بحرانی قرار بگيرد به طوری که در مقاطعی شاهد کمبود برخی اقلام دارويی وارداتی بوديم."

محمدجواد نظری‌مهر عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس ايران گفته است: "بسياری از داروخانه‌ها داروی مورد نياز بيماران را در اختيار دارند اما متأسفانه برخی از آن‌ها داروها را دپو کرده‌اند."

نظری‌مهر افزود: "ما از آن بيم داريم که دارو در داروخانه‌ها آن‌قدر بماند تا کسی خريداری نکند به‌گونه‌ای که حتی فاسد شود چرا که داروخانه‌ها اين داروها را نگهداری می‌کنند تا ببينند وضعيت قيمت و کمبود دارو چگونه خواهد شد."

به گفته وی "نوسانات ارز و مشکلات قيمت دارويی باعث می‌شود اگر کسی قصد واردات دارويی را داشته باشد بايد يک ‌ماه به‌ دنبال دريافت مجوز از بانک مرکزی بوده و در اين مدت بايد داروها در کشتی بماند که در اين شرايط فرد بايد علاوه بر آن‌که پول کشتی معطل مانده را پرداخت کند بايد در نوسانات ارز دارويی نيز دست و پا بزند."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.