ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ازسرگیری حملات مقاومت ‌اسلامی عراق - پایگاه نیروهای آمریکا در سوریه هدف قرار گرفت

یک روز پس از حمله به پایگاهی در عراق که میزبان نیروهای حشد‌الشعبی بود، تعدادی راکت از استان نینوا در عراق به پایگاه آمریکایی در سوریه شلیک شد. حملات شبه‌نظامیان عراقی علیه آمریکا از روز ۸ بهمن متوقف شده بود و اکنون از سر گرفته شده است.

به گفته نیروهای امنیتی عراق، راکت‌هایی اواخر روز یکشنبه ۲ اردیبهشت/ ۲۱ آوریل از شمال عراق به پایگاه نظامی در سوریه که ائتلاف تحت رهبری آمریکا در آن مستقر است، شلیک شد.

آن‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند که در پاسخ، نیروهای عراقی عملیات جست‌وجوی بزرگی را در شمال استان نینوا آغاز و خودروی مورد استفاده در این حمله را پیدا کردند.

این اولین حمله بزرگ علیه پایگاه‌های آمریکایی در سوریه و عراق در چند هفته اخیر است.

این حمله جدید چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که بنا بر گزارش‌ها، اسرائیل عملیات تلافی‌جویانه‌اش در پاسخ به حمله موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی را انجام داد. حلقه‌ای جدید از زنجیره طولانی تنش‌ها در خاورمیانه که از روز ۷ اکتبر و با حمله حماس و سپس حملات بی‌امان اسرائیل به غزه روز به روز گسترده‌تر شده است.

در بیانیه نیروهای امنیتی عراق آمده است که «عناصر غیرقانونی پایگاه ائتلاف بین‌المللی را با شلیک راکت به قلب خاک سوریه در حدود ساعت ۹:۵۰ شب هدف قرار دادند.»

این بیانیه افزود که نیروهای امنیتی خودروی درگیر در این حمله را سوزانده‌اند.

رامی عبدالرحمن، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفت که چندین موشک «از خاک عراق به پایگاه خراب الجیر» در شمال شرق سوریه، جایی که نیروهای آمریکایی در آنجا مستقر هستند، شلیک شده است.

او مقاومت اسلامی در عراق را که ائتلافی سست از گروه‌های تحت حمایت ایران است عامل این حمله دانست.

این گروه مسئولیت بیشتر حملات علیه نیروهای آمریکایی را بین اواسط اکتبر تا اوایل فوریه بر عهده گرفته است.

اما ساعتی پیش کتائب حزب‌الله عراق که ستون اصلی تشکیل‌دهنده مقاومت اسلامی در عراق است با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را پذیرفت و گفت که اقدامش را به دلیل پیشرفت نداشتن مذاکرات طرف آمریکایی با دولت عراق بر سر خروج نیروهای آمریکایی انجام داده است.

از اواسط بهمن‌ماه و به دنبال یک سری حملات راکتی و حملات پهپادی توسط گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی علیه سربازان آمریکایی مستقر در خاورمیانه و کشته‌شدن سه سرباز آمریکایی، حملات این گروه‌ها متوقف شده بود.

حمله هواپیمای بدون سرنشین در ۸ بهمن‌ماه سال گذشته، سه سرباز آمریکایی را در صحرای اردن در مرز سوریه کشت.

در پاسخ، ارتش آمریکا ده‌ها هدف را در سوریه و عراق هدف قرار داد. این حملات عموماً نیروهای شبه‌نظامی وابسته به سپاه قدس را هدف قرار داد. دولت سوریه و عراق البته به دلیل نقض حاکمیتشان از آمریکا انتقاد کردند.

ایالات متحده حدود ۲۵۰۰ سرباز در عراق و نزدیک به ۹۰۰ سرباز در سراسر مرز سوریه به عنوان بخشی از ائتلاف بین‌المللی دارد که در سال ۲۰۱۴ برای مبارزه با گروه دولت اسلامی (داعش) ایجاد شد.

حمله موشکی یکشنبه شب در پس زمینه افزایش تنش در منطقه و بروز خطر درگیری مستقیم میان ایران و اسرائیل انجام شد. این حمله البته می‌تواند پاسخی به رویدادی باشد که شب پیش از آن رخ داد.

اوایل روز شنبه، انفجاری در یک پایگاه نظامی عراق یک کشته و هشت زخمی برجای گذاشت.

نیروهای امنیتی گفتند که انفجار در پایگاه نظامی کالسو در استان بابل در جنوب بغداد رخ داد، جایی که ارتش عراق، پلیس و اعضای حشدالشعبی عراق در آن مستقر هستند.

سنتکام، فرماندهی ارتش آمریکا در منطقه، دست داشتن در حمله به آنجا را رد کرده است. ارتش اسرائیل هم از اظهار نظر خودداری کرد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.