ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی مطهری: ادامه حبس کسانی که از سال ۸۸ زندانی هستند ضرورتی ندارد

علی مطهری، نماينده اصولگرای مجلس

علی مطهری، نماينده اصولگرای مجلس ايران در گفت‌وگو با تارنمای خبرآنلاين ادامه حبس کسانی که پس از دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در سال ۸۸ زندانی شدن را ضروری ندانست.

مطهری گفت: "به نظر من بعد از اين انتخابات و با توجه به آشتی ملی که در جامعه پيدا شد، ضرورتی برای ادامه برخی تصميمات از جمله حصر برخی افراد وجود ندارد."

وی افزود: "دلايل امنيتی هم برای ادامه اين کار از اين پس قانع‌کننده نيست. چون قبلا می‌گفتند آزادی اين‌ها ممکن است باعث فعال شدن جنبش سبز و اخلال در امنيت کشور شود ولی الان بخش اعظم جنبش سبز با نظام آشتی کرده است و ضرورتی برای ادامه اين حصر نيست."

مطهری از "حصر بدون محاکمه" نيز انتقاد کرد و گفت ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دو تن از رهبران مخالفان دولت ايران، اگر محاکمه می‌شدند وجه حقوقی و قانونی داشت.

اين نماينده مجلس در همين حال تأکيد کرد که آزادی زندانيان سياسی با گفت‌وگوی حسن روحانی، رئيس‌جمهور جديد با مقامات امنيتی و قضايی بايد "با تدبير انجام شود و از روی احساسات و هيجان نبايد باشد" و "به‌مرور انجام شود".

وی فضای باز را به سود نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت فکر نمی‌کند که به‌عنوان مثال اگر مصطفی تاج‌زاده و بهزاد نبوی، دو تن از رهبران اصلاح‌طلبان، آزاد باشند و مقاله بنويسند اتفاقی در کشور بيفتد.

مطهری در بخش ديگری از سخنان خود حسن روحانی را يک "اصولگرای اصلاح‌طلب" خواند که با رأی اصلاح‌طلبان به رياست جمهوری دست يافت.

وی گفت: "ما می​توانيم پيروزی وی را پيروزی اصلاح‌طلبان و شکست اصولگرايان بناميم."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Majid

    ولی ادامه حبس ملت غیور و شهید پرور! (بقول زندانبان معظم آنها البته!) که ۳۴ سال است زندانی هستند لزوم دارد.