ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار سازمان بین‌المللی کار درباره تأثیرات افزایش گرما و تغییرات اقلیمی بر کارگران جهان

سازمان بین‌المللی کار در گزارش جدید خود گفته است از سال ۲۰۲۰ بیش از ۷۰ درصد نیروی کار جهانی به دلیل مشاغل خود با گرمای بیش از حد مواجه شده‌اند. این رقم نسبت به ۲۰ سال پیش از آن افزایش ۶۵ درصدی نشان می‌دهد.

سازمان بین‌المللی کار، نهاد زیرمجموعه سازمان ملل متحد، دوشنبه ۳ اردیبهشت / ۲۲ آوریل با انتشار گزارشی هشدار داد که بیش از ۷۰ درصد نیروی کار جهان در طول دوران شغلی خود در معرض گرمای بیش از حد قرار می‌گیرند و دلیل آن قرار گرفتن هر چه بیشتر در معرض نور خورشید است. این سازمان همچنین نسبت به آلودگی هوا، آفت‌کش‌ها، سم‌پاشی‌ها و سایر خطراتی که می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی از جمله سرطان برای کارگران شود، هشدار داد.

سازمان بین‌المللی کار در این گزارش راه‌هایی را پیشنهاد کرده که دولت‌ها بتوانند قوانین خود را بهبود بخشند و به مقابله با اثرات فزاینده تغییرات آب و هوایی بر کارگران کمک کنند.

منال عزی، مدیر تیم ایمنی و بهداشت شغلی سازمان بین‌المللی کار در این‌باره گفت:

روشن است که در حال حاضر تغییرات آب و هوایی خطرات بهداشتی قابل توجهی برای کارگران ایجاد کرده است و ضروری است که به این هشدارها توجه کنیم.

طبق برآورد سازمان بین‌المللی کار براساس آخرین آمار، از سال ۲۰۲۰، بیش از ۲,۴ میلیارد کارگر، یعنی بیش از ۷۰ درصد نیروی کار جهانی در برخی مواقع به دلیل مشاغل خود با گرمای بیش از حد مواجه شده‌اند. این رقم نسبت به سال ۲۰۰۰ میلادی بیش از ۶۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این نهاد مستقر در ژنو همچنین به ارتباط فزاینده بین تغییرات اقلیمی و آسیب به سلامت انسان، از جمله ابتلا به سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی، مشکلات تنفسی و سلامت روان اشاره کرده است.

براساس برآورد سازمان بین‌المللی کار ۱,۶ میلیارد کارگر در جهان بخشی از شغل خود را در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار می‌گیرند و سالانه نزدیک به ۱۹ هزار مورد مرگ به دلیل سرطان پوست غیرملانومی و بیماری‌های دیگری مانند آفتاب‌سوختگی، تاول‌های پوستی و آسیب‌های چشم، آب مروارید و مشکلات شبکیه مانند دژنراسیون ماکولا، شایع‌ترین علت کوری، وجود دارد.

این سازمان در بیانیه‌ خود گفته است که همین تعداد کارگر (۱,۶ میلیارد نفر) در معرض آلودگی هوای محل کار خود قرار دارند و «نتیجه آن سالانه ۸۶۰ هزار مورد مرگ حین کار در میان کارگرانی است که خارج از محل اقامت خود کار می‌کنند».

گزارش افزوده است که برخی از گروه‌های کاری مانند آتش‌نشان‌ها در ایالات متحده آمریکا که با آتش‌سوزی‌ در جنگل‌ها مبارزه می‌کنند، به‌دلیل تغییرات آب و هوایی، گرمای زیاد و خشکی بیش از حد، آسیب‌پذیر هستند. این آتش‌سوزی‌ها در سال‌های اخیر بزرگ‌تر، بیش‌تر و متداول‌تر شده‌اند. منال عزی در این‌باره گفت:

وقتی در مورد تغییرات اقلیمی سخن می‌گوییم، کارگران اغلب فراموش می‌شوند و اثرات این تغییرات بر سلامتی آن‌ها، از مرگ تا ابتلای میلیون‌ها نفر به بیماری‌های مزمن، نادیده گرفته می‌شوند.

با این حال، به‌گفته سازمان بین‌المللی کار برخی از کشورها تدابیری اتخاذ کرده و قوانینی وضع کرده‌اند که خواستار نظارت منظم بر شرایط کاری کارگرانی هستند که به‌طور منظم در معرض گرما، نور بیش از حد خورشید، آلودگی هوا و سایر خطرات بهداشتی در محل کار خود قرار دارند. در مواردی دیگر نیز توافق‌های جمعی میان رهبران کارگری و تجاری به کاهش خطرات کمک کرده است.

نهادهای سازمان ملل متحد و فعالان محیط‌ زیست به‌طور فزاینده‌ای ارتباط بین تغییرات اقلیمی و سلامت انسان‌ را برجسته می‌کنند. براساس گزارش «سرویس تغییرات آب و هوایی کوپرنیک اتحادیه اروپا»، سیاره زمین در ماه مارس گذشته برای دهمین ماه متوالی رکورد دمای ماهانه را ثبت کرد.

طبق برآورد سازمان جهانی بهداشت بین سال‌های ۲۰۳۰ تا ۲۰۵۰، تنها تعداد انگشت‌شماری از تهدیدهای مرتبط با شرایط اقلیمی، مانند بیماری مالاریا و ناامنی آبی، سالانه جان ۲۵۰ هزار نفر را خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.