ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی «بدوی و قابل فرجام‌خواهی» است

شهروندان در برخی محله‌ها ترانه‌های توماج صالحی را پخش و تصویر او را بر دیوارها حک کردند. قوه قضاییه گفت که احتمال تغییر حکم در صورت فرجام‌خواهی وجود دارد.

صدور حکم اعدام برای توماج صالحی واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی، شهروندان و برخی از سیاستمداران غربی را به دنبال داشت. قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این اعتراض‌ها گفت که امکان تغییر حکم وجود دارد.

مرکز رسانه‌ای قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‌ای، محکومیت توماج صالحی، خواننده معترض به اعدام را حکم «دادگاه بدوی» دانست و گفت: «این حکم قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است».

این مرکز اعلام کرد:

در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

مصطفی نیلی و امیر رئیسیان دو وکیل توماج صالحی چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ محکومیت او را به اعدام تایید کردند.

رئیسیان به روزنامه شرق گفت که حکم دادگاه انقلاب اصفهان «دارای تعارضات حقوقی عیان است». به گفته او، پیش از این دادگاه تجدیدنظر به عنوان مرجع بالاتر قضایی، پرونده تشکیل شده برای توماج صالحی را دارای ایرادات حقوقی دانسته و «حکم به رفع نقص از سوی دادگاه بدوی داده و تاکید کرده بود که با توجه به درنظرگیری دو مجازات برای یک عمل، عناوین اتهامی توماج صالحی باید از شش مورد به سه مورد کاهش یابد.»

او گفته بود به حکم صادر شده از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب اصفهان اعتراض خواهند کرد.

مرکز رسانه‌ای قوه قضاییه در اطلاعیه‌اش گفت در صورت فرجام‌خواهی توماج صالحی و وکلای او و تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، «موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد».

رسانه‌های داخلی ایران به نقل از این مرکز ادعا کردند احتمال دارد در صورت موافقت کمیسیون عفو و بخشودگی مجازات توماج صالحی «با یک درجه تخفیف به حبس بلند‌مدت و مجازات‌های تکمیلی تبدیل خواهد شد».

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

توماج صالحی نخستین بار آبان ۱۴۰۱ همزمان با خیزش زن، زندگی، آزادی با خشونت ماموران امنیتی بازداشت و برای مدت طولانی در زندان حبس شد. او در دادگاه انقلاب به شش سال و سه ماه حبس، ممنوعیت خروج از کشور و ممنوعیت فعالیت در شبکه‌های اجتماعی محکوم شد.

ماموران امنیتی برای دومین مرتبه توماج صالحی را آذر ۱۴۰۲ در بابل بازداشت کردند. او از آن زمان در زندان حبس شده است.

صدور حکم اعدام برای او با واکنش گسترده کاربران شبکه اجتماعی همراه شد. بسیاری از کاربران او را «صدای بی‌صدایان» خواندند و خواستار اعتراض خیابانی به حکم صادر شده علیه او شدند. همزمان برخی از خبرنگاران ساکن در تهران گفتند که شامگاه چهارشنبه ۵ اردیبهشت در برخی مناطق ترانه‌های صالحی با صدای بلند پخش و نام و تصویر او بر دیوارها نصب شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.