ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله توپخانه‌ای اسرائیل به شرق رفح ــ حماس به شرط «آتش‌بس» اسرای اسرائیلی را آزاد می‌کند

اسرائیل علاوه بر گلوله‌باران رفح پیش از حمله زمینی قریب‌الوقوع به آنجا علی‌رغم مخالفت‌های بین‌المللی، به حمله‌های هوایی خود به دیگر مناطق باریکه‌ی تحت محاصره غزه ادامه داده است.

اسرائیل علی‌رغم هشدارهای بین‌المللی و ظاهراً با چراغ سبز ایالات متحده در حال آماده شدن برای حمله زمینی به رفح است.

بخش شرقی رفح زیر گلوله‌های توپخانه‌ای اسرائیل است. بتسالل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل در پیامی در شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) از ارتش اسرائیل خواسته که به رفح حمله کند:

باید با تمام سرعت و قدرت وارد رفح شویم و سپس تا نابودی کامل حماس عملیات در باریکه غزه را ادامه دهیم.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

مخالفت جهانی با عملیات حمله زمینی اسرائیل به رفح بسیار بود با این حال حمله قریب الوقوع دانسته می‌شود. بیستم آوریل روزنامه‌ «تایمز اسرائیل» در گزارشی خبر داده بود که مقام‌های مصر به رسانه‌ی قطری «العربی الجدید» گفته‌ بودند که ایالات متحده آمریکا برنامه‌ی اسرائیل برای «عملیات» در رفح را در ازای دست‌نزدن به حمله‌ی گسترده به خاک ایران پذیرفته است.

شهر کوچک رفح در جنوبی‌ترین نقطه‌ی نوار غزه در مرز با مصر، آخرین پناهگاه ۱,۴ میلیون فلسطینی آواره‌شده است. اسرائیل ادعا می‌کند چهار گردان حماس در رفح مستقرند و بیش از یک میلیون غیرنظامی پس از فرار از جنگ در مناطق دیگر نوار در آنجا پناه گرفته‌اند. بنا بر ادعای تایمز اسرائیل، رفح همچنین جایی است که رهبران حماس احتمالاً همراه با گروگان‌های اسرائیلی پنهان شده‌اند. 

هانی محمود، یکی از خبرنگاران الجزیره در رفح از وضعیت نابسامان و آلوده در این شهر خبر می‌دهد. به گفته او بمباران‌های متمادی در این منطقه از تاسیسات مدیریت پسماند رفح از جمله مراکز دفع زباله‌های پزشکی را تخریب و جمع‌آوری و دفع صحیح زباله‌ها را غیرممکن کرده است.

او افزود که با گرم شدن دما، این امر باعث شده است که بوی بد زباله در برخی از مناطق رفح، به ویژه در نزدیکی مراکز تخلیه و بیمارستان‌ها شدیدتر شود.

محمود همچنین گفت که در نتیجه شرایط غیر بهداشتی، بیماری‌های عفونی مانند هپاتیت A به‌سرعت در حال گسترش است، به ویژه در میان زنان و کودکان که آسیب‌پذیرترین گروه در این جنگ هستند.

گورهای دسته‌جمعی غزه 

کشف گورهای دسته‌جمعی در دو بیمارستان غزه که به گفته مقامات فلسطینی حاوی حدود ۴۰۰ جسد است، سازمان ملل و دیگران را برای تحقیقات بین‌المللی برانگیخته است. به گفته سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد مهم است که تمام شواهد پزشکی قانونی از گورهای دسته‌جمعی غزه به‌خوبی حفظ شود.

به گزارش خبرگزاری الجزیره دفاع مدنی فلسطین می‌گوید با تحقیقات مستقل در مورد سه گور دسته‌جمعی جداگانه که در غزه ۳۹۲ جسد پیدا شده است، همکاری خواهد کرد.

ساخت اسلکه در غزه ـ توافق برای آتش‌بس

ایالات متحده ماه گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد در سواحل نوار غزه اسکله‌ای بسازد. حال پس از یک ماه ایالات متحده می‌گوید که ساخت اسکله‌ای را در سواحل نوار غزه آغاز کرده است که ارسال کمک‌های دریایی را تسهیل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک مقام ارشد نظامی ایالات متحده که نامش را فاش نکرده است، با بیان اینکه ایالات متحده قصد دارد ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق دریا را از اوایل ماه مه آغاز کند، گفت: 

حجم کمک‌های بشردوستانه‌ای که قرار است از مسیر دریایی وارد غزه شود در ابتدا حدود ۹۰ کامیون در روز خواهد بود که این عدد می‌تواند به سرعت به حدود ۱۵۰ کامیون در روز افزایش یابد.

حمله‌های هوایی اسرائیل به غزه کماکان ادامه دارند. به گزارش الجزیره به نقل از خبرگزاری وفا، حمله هوایی اسرائیل به خانه دیگری در نزدیکی شهر غزه، این بار در محله رمال در غرب شهر رخ داد. بر اساس این گزارش، در این حمله دست کم سه نفر از جمله یک زن و یک کودک کشته شدند.

به گزارش فرانس ۲۴ مقامات مصری روز جمعه اعلام کردند که مصر هیئتی بلندپایه به امید دستیابی به توافق آتش‌بس به اسرائیل می فرستد. یکی از مقامات حماس می‌گوید که این گروه در مورد آزادی اسیران «جدی» است، اما فقط با آتش‌بس.

حماس می‌گوید هنوز ۱۲۹ گروگان از ۲۵۳ گروگان اسرائیلی را که در ۷ اکتبر گرفت، در اختیار دارد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.