ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیش از ۷۰۰ فعال صنفی و سیاسی و فرهنگی خواهان آزادی آنیشا اسداللهی و کیوان مهتدی شدند

در این بیانیه که چهره‌های سرشناس صنفی و فرهنگی و سیاسی آن را امضا کرده‌اند، آمده است: «ما کیوان مهتدی و آنیشا اسداللهی را دو شخصیت دلسوز و صاحب اندیشه می‌دانیم که جایشان به‌هیچ‌عنوان زندان نیست؛ از همین رو، آزادی بی‌قیدوشرط آنان را خواستاریم.»

۴۰۰ تن از فعالان صنفی معلمان و نیز بیش از ۳۰۰ فعال فرهنگی و سیاسی دیگر خواهان آزادی آنیشا اسداللهی و کیوان مهتدی، دو مترجم و نویسنده و فعال کارگری زندانی در اوین شدند.

در این بیانیه که چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت با امضای حدود ۷۵۰ تن منتشر شده، آمده است:

ما کیوان مهتدی و آنیشا اسداللهی را دو شخصیت دلسوز و صاحب اندیشه می‌دانیم که جایشان به‌هیچ‌عنوان زندان نیست؛ از همین رو، آزادی بی‌قیدوشرط آنان را خواستاریم.

کیوان صمیمی (فعال سیاسی)، علی باباچاهی (شاعر و نویسنده)، محمد یعقوبی (نویسنده و کارگردان تئاتر)، پرستو فروهر (هنرمند و نویسنده)، محمود بهشتی لنگرودی (عضو کانون صنفی معلمان)، مهرانگیز کار (فعال حقوق بشر و زنان)، جعفر پناهی (فیلمنامه‌نویس و کارگردان)، محمد مالجو (اقتصاددان و پژوهشگر)، اسماعیل عبدی (عضو کانون صنفی معلمان)، رضا خندان مهابادی (دبیر کانون نویسندگان ایران)، پرویز صداقت (اقتصاددان و مترجم)، محمد حبیبی (عضو کانون صنفی معلمان)، نسیم خاکسار (نویسنده)، فرشته مولوی (پژوهشگر و مترجم)، حافظ موسوی (شاعر و نویسنده)، محمد رسول‌اف (فیلمنامه‌نویس و کارگردان)، محمدرضا نیکفر (پژوهشگر فلسفه)، شهریار مندنی‌پور (نویسنده)، پرتو نوری علا (نویسنده)، شیرین نشاط (هنرمند)، اکبر معصوم‌بیگی (مترجم و نویسنده)، و جعفر عظیم‌زاده (فعال کارگری) از جمله امضاکنندگان این بیانیه هستند.

مأموران وزارت اطلاعات ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ آنیشا اسداللهی و کیوان مهتدی را همزمان با عده‌ای دیگر از فعالان کارگری و معلمان در جریان پرونده‌سازی امنیتی به خاطر بازدید دو سندیکالیست فرانسوی بازداشت کردند. مهتدی و اسداللهی به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» و «تبلیغ علیه نظام»، به‌ترتیب، به شش سال زندان و پنج سال و هشت ماه زندان محکوم شدند.

آنیشا اسداللهی ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ موقتاً از زندان آزاد شد و بار دیگر در چهارم مرداد ۱۴۰۲ به زندان اوین منتقل شد.

کیوان مهتدی، عضو کانون نویسندگان ایران، در دو سالی که از حبس‌اش می‌گذرد، از مرخصی محروم بوده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.