ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گزارش نهايی پزشکی قانونی درباره مرگ ستار بهشتی

احمد شجاعی، رئيس سازمان پزشکی

احمد شجاعی، رئيس سازمان پزشکی قانونی از پايان يافتن رسيدگی اين سازمان به پرونده ستار بهشتی و اعلام گزارش نهايی کميسيون پزشکی خبر داد.

ستار بهشتی، کارگر وبلاگ‌نويسی بود که آبان‌ماه سال گذشته در زندان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی جمهوری اسلامی (فتا) و در حين بازجويی جان خود را از دست داد. زندانيان هم‌بند بهشتی از آثار شکنجه بر بدن وی سخن گفته بودند و گفته می‌شد وی بر اثر شکنجه‌های واردشده در زندان کشته شده است.

احمد شجاعی به خبرگزاری مهر گفته است سازمان پزشکی قانونی اين احتمال را که مرگ ستار بهشتی بر اثر ضربه‌های واردشده بر وی رخ داده رد کرده و اعلام کرده است که "ضربات وارد شده به ستار بهشتی نوعا کشنده نبوده و نمی‌تواند منجر به مرگ شده باشد."

به‌گفته وی "اين ضربه‌ها به نقاط حساس بدن نيز وارد نشده بود."

رئيس سازمان پزشکی قانونی همچنين افزود: "در آزمايشات سم‌شناسی نيز هيچ موردی مشاهده نشد که مرگ او را غيرطبيعی نشان دهد."

احمد شجاعی گفت نظريه ديگر در مورد مرگ ستار بهشتی احتمال مرگ وی بر اثر ضربه و فشار روحی "به صورت توامان" بود "که پس از بحث درباره این احتمال به‌عنوان گزارش نهایی پزشکی قانونی ارسال شد."

وی ضمن اعلام اين‌که " با ارسال گزارش نهايی رسيدگی به اين پرونده در پزشکی قانونی پايان يافت" تصميم‌گيری در اين‌باره را بر عهده قوه قضائيه دانست.

در همين حال عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران امروز اعلام کرد که بازپرس پرونده مرگ ستار بهشتی تحقیقات خود را انجام داده و به زودی برای متهمان پرونده پس از اخذ آخرین دفاع کیفرخواست صادر خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.