ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مادر ستار بهشتی خواهان نبش قبر فرزندش شد

گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی،

گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی، در واکنش به گزارش نهايی پزشکی قانونی مبنی بر عدم کشته شدن فرزندنش بر اثر ضربات وارده از سوی بازجو؛ درخواست نبش قبر فرزندش را کرد.

گوهر عشقی: شفاف گفته‌ايم و باز می‌گوييم ستار ما را زير شکنجه کشته‌اند

ستار بهشتی، کارگر وبلاگ‌نویسی بود که آبان‌ماه سال گذشته در زندان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی جمهوری اسلامی (فتا) و در حین بازجویی جان خود را از دست داد. زندانیان هم‌بند بهشتی از آثار شکنجه بر بدن وی سخن گفته بودند و گفته می‌شد وی بر اثر شکنجه‌های واردشده در زندان کشته شده است.

گوهر عشقی به تارنمای سحام‌نيوز گفت: "اگر آقايان ادعا می‌کنند که ستار در اثر شکنجه کشته نشده، درخواست نبش قبر فرزندم را حتما انجام بدهند، چرا که اگر ستار زير شکنجه کشته نشده چرا کفنش خونی بود؟ چرا سر و صورت او کبود بود؟ چرا جنازه را تحويل خود ما ندادند؟ چرا آن همه فشار روی ما آوردند؟ چرا ما را اين همه تهديد می‌کردند؟ چرا از من به زور رضايت گرفتند؟"

خانواده ستار بهشتی، هنگام دفن جسد وی آثار کبودی را در بخش‌هايی از بدن او مشاهده کرده بودند و غلام‌حسين محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائيه در نخستين اظهارنظر خود وجود ضربه و کبودی بر بدن ستار بهشتی را تأييد کرد و پس از آن بود که خبر از مرگ ستار بهشتی در اثر ايست قلبی داده شد.

گوهر عشقی افزود: "شفاف گفته‌ايم و باز می‌گوييم ستار ما را زير شکنجه ظرف چهار روز کشته‌اند، ابايی از بيان اين اتفاق هم نداريم؛ تنها آن کسی که بايد بترسد شکنجه‌گری است که در پناه برخی مأموران امنيتی است."

مادر ستار بهشتی در بخش ديگری از سخنان خود از رويارويی بازجوی اصلی فرزندش با او در کنار بازپرس گفت. وی گفت بازجوی اصلی که متهم اصلی نيز هست در آن ديدار گفته است وقتی ستار را کتک می‌زده ستار می‌خنديده و اين باعث عصبی شدن وی شده و بر شدت کتک‌ها افزوده که همين موجب مرگ ستار بهشتی شده است.

به‌گفته وی تا اين لحظه به خانواده و وکيل آنان اجازه ديدن پرونده مرگ ستار بهشتی داده نشده است و مسئولان به هيچ‌وجه حاضر به پاسخگويی نيستند.

گوهر عشقی اظهار نگرانی کرد که سرنوشت پرونده مرگ فرزندش به همان سرنوشت پرونده بازداشتگاه کهريزک دچار شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مادر ستار بهشتی خواهان نبش قبر فرزندش شد - وبلاگ آزادی احمد زید آبادی | وبلاگ آزادی احمد زید آبادی

    [...] عشقی به تارنمای سحام‌نیوز گفت: “اگر آقایان ادعا می‌کنند که ستار در اثر شکنجه کشته [...]

  • مادر ستار بهشتی خواهان نبش قبر فرزندش شد | zanyarmoradi

    [...] عشقی به تارنمای سحام‌نیوز گفت: “اگر آقایان ادعا می‌کنند که ستار در اثر شکنجه کشته [...]