ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکنش آمريکا و اسرائيل به احتمال ورود ايران و سوريه به شورای حقوق بشر

کانديداتوری جمهوری اسلامی ايران و

کانديداتوری جمهوری اسلامی ايران و سوريه برای ورود به شورای حقوق بشر سازمان ملل، واکنش‌های خشمگين آمريکا و اسرائيل را برانگيخت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رزماری دی‌کارلو، سفير موقت آمريکا در سازمان ملل در اين‌باره به رسانه‌ها گفت: "تلاش آن‌ها [برای عضويت در شورای حقوق بشر سازمان ملل] به دليل عملکرد به‌شدت ضعيف آن‌ها در زمينه حقوق بشر و همکاری برای سرکوب آرمان‌های دمکراتيک مردم سوريه، کاملا نابه‌جاست."

رون پروزُر، سفير اسرائيل در سازمان ملل نيز در مورد کانديداتوری ايران و سوريه گفت: "به‌نظر می‌رسد که سازمان ملل يک بار ديگر رکورد تازه‌ای از حماقت خواهد شکست."

اين در حالی است که ایران و سوریه هنوز مدارک لازم برای ارائه درخواست عضویت در شورای حقوق بشر را به‌شکل رسمی ارائه نکرده‌اند.

به‌گفته ديپلمات‌ها، هفت کشور برای چهار کرسی آزاد شورای حقوق بشر سازمان ملل در منطقه آسيا و اقيانوس آرام با هم رقابت می‌کنند.

در ميان اين هفت کشور، چين، اردن، جزاير مالداوی، عربستان سعودی و ويتنام به چشم می‌خورند. رأی‌گيری در اين‌باره پيش پايان سال جاری ميلادی در مجمع عمومی سازمان ملل انجام می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Bahram

    حقوق بشر در اسلام معنایی ندارد.در اسلام همیه حقوق مال الاه هست.حقوق بشر اسلامی غارت تجاوز و کشتار است.کاری که از زمان محمد تا امروز به وسیله جمهوری اسلامی، القأعده و طالبان در جریان است.

  • dara

    اینها را باید ازاین سازمان اخراج کنند. 

  • hassan

    ظاهرا امریکا و اسراییل یادشان رفته که اوضاع حقوق بشر در بقیه کشورهای کاندید مانند عربستان و اردن و ویتنام بهتر از ایران نیست. جالب است که کشوری مانند عربستان که نمونه کامل ارتجاع و عقب ماندگی و پایمالی حقوق بشر است و هر روز بمب گذارانش در عراق مشغول کشتن مردم هستند از اسمش یادی نمیشود.