ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عدم پرداخت مالیات توسط یک چهارم اقتصاد ایران

مالیات چه نقشی در توسعه کشور دارد؟ و آیا تحولات اقتصادی اخیر در کشور اثر مثبتی بر حل مسئله اخذ مالیات از صاحبان صنایع و مشاغل در ایران خواهد داشت یا خیر؟

دکتر احمد علوی، اقتصاددان و پژوهشگر حوزه اقتصاد

اخیرا رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور اظهار کرده که یک چهارم اقتصاد ایران مالیات پرداخت نمی‌کند. بنا به گزارش ایلنا، علی عسگری ضمن اشاره به این مسئله اظهار داشته که نسبت دریافت مالیات به تولید ناخالص داخلی در کشور ۷.۶ درصد است، در حالی که میانگین این رقم در جهان ۱۷ درصد است. دولت در سال‌های اخیر هرگاه خواسته که مالیات اصناف را اضافه کند با مقاومت روبرو شده است. اعتصاب پارچه‌فروشان و طلافروشان بازار بخشی از این ماجرا است. صنف طلافروشان در سال‌های گذشته کمی بعد از ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی و وصول میزان مالیات پرداختی، کرکره‌های مغازه‌های خود را پایین کشیده‌اند تا جدالی تازه با سازمان امور مالیاتی را کلید زده باشند.

در همین ارتباط  بهداد بردبار گفت‌وگویی انجام داده است  با احمد علوی، اقتصاددان و از او پرسیده است که مالیات چه نقشی در توسعه کشور دارد؟ چرا مسئله دریافت مالیات در ایران با دشواری روبروست ؟ و آیا تحولات اقتصادی اخیر در کشور اثر مثبتی بر حل مسئله اخذ مالیات از صاحبان صنایع و مشاغل در ایران خواهد داشت یا خیر؟

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.