ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معرفی وزیر خارجه و معاون رییس دولت موقت مصر

نبیل فهمی، سفیر سابق مصر در آمریکا و محمد البرادعی، رییس پیشین آژانس بین‌المللی اتمی به عنوان وزیر خارجه موقت و معاون رییس جمهور این کشور معرفی شدند. بازجویی از مرسی هم آغاز شده است.

 نبیل فهمی، سفیر سابق مصر در آمریکا و محمد البرادعی، رییس پیشین آژانس بین‌المللی اتمی به عنوان وزیر خارجه موقت و معاون رییس دولت این کشور معرفی شدند. بازجویی از مرسی هم از روز یکشنبه چهاردهم ژوییه آغاز شده است.

محمد البرادعی

حازم الببلاوی، نخست وزیر موقت مصر اعلام کرده که رایزنی‌ها برای ترکیب کابینه خود را انجام داده و کابینه سی نفره‌ خود را روز چهارشنبه هفدهم ژوییه تشکیل خواهد داد.

وی تاکید کرده که تلاش اصلی اعضای کابینه‌اش، بازگرداندن امنیت و به جریان انداختن اقتصاد کشور خواهد بود. ببلاوی افزوده که دولت موقت شرایط برگزاری انتخابات مجلس و انتخابات ریاست جمهوری را نیز مهیا خواهد کرد

روزنامه مصری "الیوم" می‌نویسد که نخست وزیر موقت روزهای یکشنبه و دوشنبه (چهاردهم و پانزدهم ژوییه) با اعضای منتخب کاببنه جدید دیدار می‌کند.

نبیل فهمی

محمد البرادعی در حالی به عنوان معاون امور بین‌الملل رییس دولت موقت معرفی شده که نامزدی‌اش پیش از این، برای احراز پست نخست وزیری با مخالفت حزب سلفی النور، منتفی شده بود.

آغاز بازجویی از محمد مرسی

دادستانی مصر خبر می‌دهد که بازپرسی از مرسی، رییس جمهور برکنار شده این کشور آغاز شده است. وی با اتهامات فراوانی از جمله جاسوسی روبروست. مقامات قضایی مصری در وهله نخست، خواستار روشن شدن این هستند که آیا مرسی در سال ۲۰۱۱ با کمک اسلامگرایان خارجی توانسته از زندان آزاد شود یا خیر.

گفته می‌شود مرسی و تعدادی از اعضای اخوان‌المسلمین که در زمان حسنی مبارک زندانی بودند، با کمک حماس و حزب‌الله لبنان توانسته‌اند از زندان بگریزند.

اتهام‌های دیگری نیز توسط شاکیان خصوصی علیه مرسی اقامه شده‌اند که از جمله شامل سوءمدیریت اقتصادی، جاسوسی و فراخوان به قتل تظاهرکنندگان هستند.

علاوه بر مرسی، بازجویی از رهبران دستگیرشده اخوان‌المسلمین نیز آغاز شده است. محل نگاهداری بازداشت شدگان نامعلوم و محرمانه است.

این در حالی است که دولت‌های آمریکا و آلمان خواستار آزادی مرسی از بازداشتگاه شده‌اند. مقامات دولت موقت مصر اعلام کرده‌اند که با مرسی در نهایت احترام رفتار می‌شود.

اخوان المسلمین در روز جمعه، طی فراخوانی از هواداران مرسی خواسته بود برای بازگشت وی به قدرت، تجمعی میلیونی برگزار کنند. دهها هزار نفر در این روز با شعار حمایت از مرسی به خیابان ها ریختند و فرماندهان ارتش را به خیانت متهم کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.