ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خانواده مخملباف: معلوم شد عامل ناپديد شدن جوايز ما وزارت ارشاد است

خانواده مخملباف با انتشار بيانيه‌ای

خانواده مخملباف با انتشار بيانيه‌ای مسئول ناپديد شدن جوايز سينمايی خود از موزه سينما را وزارت ارشاد دانستند و اعلام کردند که موزه سينما طبق قراردادی که با آن‌ها دارد بايد اين جوايز را به اين خانواده بازگرداند.

بخش جوايز خانواده مخملباف در موزه سينمای ايران

پس از سفر اخير محسن مخلمباف، فيلمساز ايرانی به اسرائيل، برای شرکت در جشنواره فيلم اورشليم، جواد شمقدری، رئیس سازمان سینمایی ایران طی نامه‌ای به مدیرعامل موزه سینما خواستار برداشتن آثار وی از موزه سینما شد.

خانواده مخلمباف گفته‌اند که از چند سال پيش خبردار شده‌اند تعدادی از اين جوايز ناپديد می‌شوند و بخش جوايز اين خانواده در موزه سينما "هر روز چون برف آب می‌شود".

در اين بيانيه آمده است: "با انتشار بيانيه وزارت ارشاد معلوم شد که باعث و بانی ناپديد شدن جوايز ما از موزه همان مسئولينی هستند که تمام ۳۰ جلد کتاب و حدود ۴۰ فيلم خانوادگی ما را ممنوع کرده اند. و حتی گروهی را به دليل داشتن آرشيو اثار ما مورد مواخذه قرار داده‌اند."

خانواده مخلمباف گفته‌اند از آن‌جا که می‌دانستند روزی اين جوايز مصادره يا نبود می‌شوند قراردادی با موزه سينما بسته‌اند که حضور جوايز را در موزه سينما مشروط به دوره زمانی‌ای کرده که موزه امکان حفاظت کامل از اين جوايز را داشته باشد.

اين خانواده افزوده‌اند: "در غير اين صورت موزه موظف است اين جوايز را طبق ليست موجود، در اسرع وقت، به ما مسترد کند تا در دوره ديگری به مردم باز پس داده شود."

خانواده مخملباف که تاکنون ۱۲۰ جايزه بين‌المللی دريافت کرده است اين جوايز را متعلق به مردم ايران می‌داند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.