ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع سينماگران و دخالت نيروی انتظامی در موضوع پلمپ خانه سينما

در پی پلمپ خانه سينما توسط وزارت ارشاد و تجمع اعتراضی گروهی از سينماگران، نيروی انتظامی اعلام کرد تا ۴۸ ساعت آينده خانه سينما تحت حفاظت پليس قرار می‌گيرد.

پس از پلمپ درب ساختمان خانه سينما در شب گذشته، صبح امروز گروهی از سينماگران ايران در مقابل خانه سينما تجمع کردند.

سينماگران گفته‌اند اگر تا ۴۸ ساعت مشکلات حل نشد روز پنج‌شنبه دوباره تجمع می‌کنند.

به گزارش منابع خبری ايران، شب گذشته به اين دليل که بايد خانه سينما در اختيار "خانه اصناف سينمای ايران" قرار گيرد درب خانه سينما از سوی وزارت ارشاد پلمپ شد.

"خانه اصناف سينمای ايران" که با نام "خانه سينما ۲" فعاليت خود را آغاز کرده، به تازگی مجمع عمومی خود را برگزار کرد و از سوی وزارت ارشاد هم به رسميت شناخته شد.

اين گروه تازه تأسيس شده مدعی است بر اساس اساسنامه خانه سينما بايد اموال و ساختمان آن در اختيار اين نهاد قرار گيرد.

در پی اين رويداد، از صبح امروز اهالی خانه سينما تجمع اعتراضی مقابل ساختمان اين نهاد صنفی در خيابان سمنان تهران برگزار کردند که در نهايت و با توافق با نيروی انتظامی به پايان رسيد.

فرهاد توحيدی، رئيس هيأت مديره خانه سينما گفته است با سعيد منتظرالمهدی، معاون اجتماعی نيروی انتظامی تلفنی تماس گرفته و وی گفته است تا ۴۸ ساعت آينده هيچ کس حق تصرف خانه سينما را ندارد و از اين لحظه به بعد خانه سينما تحت حفاظت پليس است.

قرار شده است در اين مدت مسائل موجود با مسئولان وزارت ارشاد حل و فصل شود.

شورای مرکزی اصناف خانه سينما امروز پس از اين ماجرا با انتشار بيانيه‌ای ضمن حمايت از هيأت مديره خانه سينما در مورد مهلت ۴۸ ساعته برای حل موضوع نوشت: "اين فرصت علی‌رغم همه صداقت‌ها از سوی اهالی سينما و سوءاستفاده‌ها از سوی مديران سينمای کشور که به‌وضوح و حسب سوابق و اسناد موجود تاکنون بر ما ثابت گرديده است، قطعا آخرين فرصت برای حل مشکل خواهد بود."

فرهاد توحيدی، رئيس هيأت مديره خانه سينما با تجمع‌کنندگان سخن می‌گويد.

هيأت مديره و مديرعامل خانه‌ سينما نيز نامه‌ای خطاب به مسئولان نوشتند.

در اين نامه آمده است: "در کشوری که از صدر تا ذيل آن سخن از رعايت قانون می‌گويند چه ضرورت و يا چه توجيهی وجود داشته که در نيمه شب و خارج از وقت اداری، عده‌ای به نام حراست ارشاد به درون خانه سينما بريزند و در اقدامی غيرمعقول و غيرقانونی و حتی خلاف عرف رويه‌های انتظامی و قضائی به چنين عملی مبادرت کنند."

هيأت مديره و مديرعامل خانه‌ سينما هشدار داده‌اند که "تا دير نشده و اين بحران چند ساله، به وضعيت بدتری نرسيده، حل مشکل را عاقلانه تدبير کنند."

در همين حال جواد شمقدری، رئيس سازمان سينمايی، امروز در نشست رسانه‌ای خود در محل وزارت ارشاد، با بيان اين‌که "طبق ضوابط و مقررات قانونی، خانه‌ سينما تعطيل دائم شد"،‌ افزود: "اين تعطيلی تا اين لحظه به قوت خودش باقی است، به معنای اين است که تشکيلاتی به نام خانه‌ سينما نداريم."

 شمقدری ضمن آن‌که نمايندگان خانه سينما را به عمل نکردن مصوبات نشست‌های مشترک قبلی متهم ساخت، گفت حق بازگشايی خانه سينما در اختيار وزارت ارشاد است و قرار شد اين حق به هیأت مديره‌ جديد واگذار شود.

به‌گفته وی "برای اين‌که طرفين سرخود وارد ساختمان خانه‌ سينما نشوند، وزارت ارشاد آن‌جا را پلمپ کرد."

سينماگرانی که امروز تجمع اعتراضی برگزار کرده بودند اعلام کردند که اگر طی ۴۸ ساعت مشکلات حل نشد تمامی اهالی خانه سينما پنج‌شنبه ساعت هشت صبح دوباره در کوچه سمنان تجمع کنند.

در تجمع امروز هنرمندانی همچون، رضا کیانیان، امیر اثباتی، فرهاد توحیدی، مازیار میری، ابراهیم مختاری، حبیب رضایی، مرتضی رزاق کریمی، جابر قاسم‌علی، همایون اسعدیان، عزیزالله حمیدنژاد، بیژن میرباقری، مسعود رایگان، محمدمهدی عسگرپور، غلامرضا موسوی، محمد سریر، مجتبی میرطهماسب، بهروز شعیبی، کامران ملکی، سیامک شایقی، محمدعلی سجادی، علی دهکردی، رؤیا تیموریان، منوچهر شهسواری، جواد نوروزبیگی، منوچهر محمدی، علی‌رضا داودنژاد، فریبا کوثری، آناهید آباد، حسن برزیده و حمیدرضا قربانی، حضور داشتند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کیا

    عزت اله انتظامی :  شما را به خدا قسم شما را به این روزهای مبارک قسم همه بنا را خراب و نابود نکنید. حیف، چه زود، دیر می‌شود… پروردگارا به امید رحمت تو… بگذارید ما بچه‌های این خانه، زندگی هنری همراه مشکلاتمان را ادامه دهیم و مشکل بزرگ‌تری دیگر برایمان به وجود نیاید. آخر ما هم تا حدی طاقت داریم.