ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کمیته تحریم‌های ایران در شورای امنیت و اختلاف بر سر رزمایش‌های موشکی ایران

رزمایش‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران در گزارش کمیته تحریم‌های ایران در شورای امنیت سازمان ملل به عنوان نقض تحریم‌های وضع شده برای ایران تلقی شده است.

سعید محمودی

به گزارش رویترز به نقل از سفیر استرالیا در سازمان ملل متحد، رزمایش‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران در گزارش کمیته تحریم‌های ایران در شورای امنیت سازمان ملل به عنوان نقض تحریم‌های وضع شده برای ایران تلقی شده است. اما در عین حال اعضای کمیته مذکور در این‌که رزمایش‌های ایران نقض تحریم‌ها هستند توافق کامل ندارند. این مسئله باعث چنددستگی میان اعضای یکی از کمیته‌های شورای امنیت شده است.

در گزارش رویترز همچنین آمده است گری کوئینلان که ریاست کمیته تحریم‌های ایران در شورای امنیت را عهده‌دار است، روز دوشنبه، ۲۴ تیر، در گزارش خود به شورای امنیت نوشته که برخی از اعضای کمیته مذکور معتقدند آزمایش‌های موشکی ایران در سال گذشته نقض آشکار تحریم‌های بین‌المللی بوده است. از این رو تمام کشورهای عضو سازمان باید تلاش‌ خود را در رابطه با تحریم موشک‌های بالیستیک ایران دوچندان کنند. اما او در ادامه گزارش خود نوشته است که برخی از اعضای کمیته تحریم‌های ایران با این نظر موافق نیستند و اقدامات و فعالیتهای موشکی ایران را ناقض تحریم‌های بین‌المللی نمی‌دانند.

برخی از  این دیپلمات‌ها بر این باورند که این دودستگی مانع تشدید تحریم‌ها علیه تهران خواهد شد.

سراج‌الدین میردامادی در گفت‌وگویی با سعید محمودی، استاد حقوق بین‌الملل دانشگاه استکهلم به بررسی این موضوع پرداخته و از او پرسیده است: ترکیب کمیته تحریم‌های ایران شورای امنیت شامل چه کشورهایی است و تصمیمات این کمیته چقدر ضمانت اجرایی دارد؟ آیا اختلاف نظر در خصوص ناقض تحریم‌ها بودن یا نبودن اقدامات موشکی ایران می‌تواند مانع تشدید تحریم‌های جدید علیه ایران در شورای امنیت شود؟

[podcast]http://www.zamahang.com/podcast/2010/20130717_Siasi_Seraj_MahmoudiSaeid.mp3[/podcast]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.