ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شورش پناهجویان در اردوگاه تحت کنترل استرالیا

پلیس استرالیا ۱۲۷ تن از

پلیس استرالیا ۱۲۷ تن از پناهجویانی که در اردوگاه پناهندگی جزیره نائورو شورش کرده بودند، بازداشت کرد.

در این شورش که جمعه شب،۲۸ تیر ماه (۱۹ ژوئیه) آغاز شد، ساختمان‌های اداری این اردوگاه به آتش کشیده شد و شمار زیادی از پناهندگان اردوگاه فرار کردند.

بر اساس اخبار منتشر شده شمار زیادی از پناه‌جویان این اردوگاه ایرانی هستند.

خبرگزاری فرانسه نوشته است که مردم محلی نیز که به ساطور و میله‌های فولادی مسلح بودند، در سرکوب این شورش به پلیس کمک کرده‌اند.

این درگیری‌ها پس از آنکه کوین راد، نخست‌وزیر استرالیا مقررات جدید سخت‌گیرانه‌تر درباره پناهجویان در استرالیا را اعلام کرد، شروع شد.

به گفته نخست وزیر استرالیا پناهجویانی که خود را به صورت غیرقانونی از مرزهای آبی به استرالیا برسند، اجازه اقامت در این کشور را نخواهند داشت و پس از ارائه درخواست پناهندگی‌شان به در پاپوآ گینه‌نو فرستاده خواهند شد.

شمار زیادی از پناهجویان ایرانی و افغانستانی در سال‌های اخیر به صورت غیرقانونی با قایق خود را به استرالیا رسانده‌اند و صدها تن از آنها در اثر غرق شدن این قایق‌ها جان باخته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ایران سرکوب پناهجویان ایران از سوی استرالیا را پیگیری می‌کند | خبرگزاری موج سبز

    [...] ایرانیان وزارت امور خارجه از پیگیری ایران در رابطه با سرکوب پناهجویان معترض ایرانی در یک اردوگاه تحت کنترل استرالیا خبر [...]