ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۴۰ زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین خواستار رسیدگی به یورش ماموران شدند

در حالیکه ۴۰ زندانی سیاسی

در حالیکه ۴۰ زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین در نامه ای به رییس قوه قضاییه خواستار پیگیری "یورش" ماموران و "هتک حرمت قرآن" شده‌اند، مدیرکل زندان‌های استان تهران درگیری ماموران زندان اوین با "برخی از زندانیان" را تکذیب کرد.

در نامه‌ای که با امضای ۴۰ زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین در تارنمای کلمه منتشر شده، آمده است: "صبح روز پنجشنبه ۲۷ ‌تیر ماه بیش از ۱۵۰ نفر از نیروهای گارد ویژه زندان اوین و گارد فراخوانده شده از زندان قزل حصار به همراه افرادی از سازمان زندان‌های استان تهران تحت عنوان بازرسی به بند ۳۵۰ زندان اوین یورش آوردند و به این عنوان دست به اقداماتی زدند که هرگز در چند سال گذشته در این بند سابقه نداشته و خلاف عرف و رویه معمول بوده است."

امضاکنندگان این نامه با اشاره به مواردی همچون "تعرض به حریم خصوصی زندانیان"، تخریب و مفقود شدن اموال زندانیان"، "خدشه دار شدن کرامت انسانی زندانیان" و "بی‌حرمتی به محل عبادات آنها" خواستار " تعیین هیاتی بی طرف جهت رسیدگی موثر به این تخلف" شده‌اند.

سهراب سلیمانی مدیرکل زندان‌های استان تهران به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفته است که بازرسی روز پنج‌شنبه "طبق آیین‌نامه سازمان زندان‌ها" بوده که هر ماه انجام می‌شود و "موضوع جدید و تازه‌ای" نیست.

درگیری‌های اخیر در زندان اوین در حالی است که پی انتقال علی ناظری، زندانی سیاسی، دندان‌پزشک و فعال مدنی نزدیک به جبهه ملی ایران، از بهداری زندان اوین به زندان زابل، زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین دست به اعتراض زدند و شش تن از آنان روز چهارشنبه به سلول انفرادی منتقل شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.