ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازگشت کارگران فولاد زاگرس به تهران و تجمع آنان مقابل مجلس

حدود ۲۰۰ نفر از کارگران

حدود ۲۰۰ نفر از کارگران فولاد زاگرس کردستان امروز دوشنبه (۳۱ تیرماه) برای پی‌گیری مطالبات خود بار دیگر به تهران بازگشته و مقابل مجلس تجمع کردند.

نماینده این دسته از کارگران به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته است: "بعد از آن‌که اعتراض صنفی کارگران فولاد زاگرس روز ۲۶ تیرماه در تهران با وعده تعدادی از نمایندگان مجلس ناتمام ماند، قرار شد طبق وعده آقای قادر مرزی نماینده شهرستان قروه مشکلات ما روز دوشنبه در کمسیون اصل ۹۰ طرح شود."

به گفته نماینده کارگران فولاد زاگرس، برای حل مشکلات کارگران و کارخانه فولاد زاگرس، کمسیون اصل ۹۰ مجلس جلسه‌ای با حضور نماینده‌های کارگران و همچنین مدیر عامل کارخانه و سرمایه‌گذار جدید تشکیل شده است.

۲۳۵ کارگر کارخانه فولاد زاگرس روز سه‌شنبه ۱۸ تیرماه، اخراج شده‌اند.

 آن‌ها در روزهای ۱۹ و ۲۰ تیرماه در مقابل اداره کار قروه و استانداری کردستان تجمع کردند و سپس برای پی‌گیری خواسته‌های خود در روز ۲۴ تیرماه به‌مدت سه روز در خیابان پاستور و مقابل مجلس در تهران به اعتراضات خود ادامه دادند.

پس از این‌که از ورود نمایندگان کارگران به ساختمان مجلس جلوگیری شد، سفر اعتراضی آنان به تهران بدون دریافت پاسخ روشنی از سوی مسئولان، در روز ۲۶ تیرماه پایان یافت.

کارگران اخراجی پس از بازگشت از تهران، روز ۲۷ تیرماه مقابل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان قروه تجمع اعتراضی برگزار کردند.

کارگران معترض خواستار بازگشایی کارخانه و پرداخت مطالبات معوقه خود، شامل سه ماه دستمزد و حق بیمه هستند.

مدیر عامل کارخانه زاگرس گفته است فعالیت این کارخانه به دلیل زیان‌دهنده بودن تولید آن متوقف شده و کارگران به‌ناچار اخراج شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.