ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بررسی تحریم‌های سخت‌گیرانه‌تر علیه ایران در کنگره آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا مجموعه جدیدی از طرح تحریم‌های سختگیرانه‌تری علیه اقتصاد ایران را در دست بررسی قرار داده است. در این دور، بخش‌های صنعتی و مسکن نیز هدف قانون‌گذاران آمریکایی خواهد بود.

علی مزروعی

مجلس نمایندگان آمریکا مجموعه جدیدی از طرح تحریم‌های سختگیرانه‌تری علیه اقتصاد ایران را در دست بررسی قرار داده است.

در این سری جدید تحریم‌ها، بخش‌های صنعتی به‌ویژه بخش معدن و ساخت و ساز و مسکن نیز هدف قانون‌گذاران آمریکایی خواهد بود. این طرح قرار است تا پیش از تعطیلات ماه اوت به رأی گذاشته شود و این در حالی است که باب منندز، رییس کمیته روابط خارجی سنا قبلا گفته بود که دست‌کم تا ماه سپتامبر و پیش از آغاز به‌کار رسمی دولت حسن روحانی قرار نیست تحریم‌های جدیدی علیه ایران بررسی و به اجرا گذاشته شود.

این خبر در کنار کاهش خرید شصت درصدی نفت هند از ایران در واپسین روزهای کاری دولت دهم اقتصاد ایران را با بحران‌های پیوسته و متعددی روبرو کرده است.

آرش حسن‌نیا

سراج‌الدین میردامادی در گفت‌وگو با علی مزروعی، نماینده مجلس ششم و کارشناس اقتصاد و همچنین آرش حسن‌نیا، روزنامه‌نگار شاغل در رادیو فردا و کارشناس مسائل اقتصادی به بررسی این موضوع پرداخته است. در این گفت‌وگو سراج‌الدین میردامادی به دنبال پاسخ این سوالات است: دوگانگی در سیاست آمریکا در زمینه تشدید تحریم‌ها علیه ایران پیش از آغاز بکار دولت حسن روحانی چگونه ارزیابی می‌شود؟ چرا معدن و ساخت و ساز هدف تحریم های جدید قرار گرفته است؟ کاهش شصت درصدی خرید نفت از سوی هند چه عواقبی خواهد داشت؟ و آیا جمهوری اسلامی ایران می‌تواند برای این کسری فروش نفت خود، خریدار جایگزینی را بیابد؟

[podcast]http://www.zamahang.com/podcast/2010/20130724_Siasi_Seraj_Mazroei_HassanNiaArash.mp3[/podcast]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.