ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیلان سنگین درگیری‌های خونین قاهره

درگیری‌های خونین بین پلیس و طرفداران محمد مرسی، رییس‌جمهور برکنار شده مصر، باعث کشته شدن دستکم ۱۲۲تن در قاهره شد. آیا بحران مصر در حال شدت گرفتن است؟

در فردای درگیری‌های خونین بین پلیس و طرفداران محمد مرسی، رییس‌جمهور برکنار شده مصر، که دستکم ۱۲۲تن در آن کشته شدند - بیشتر از میان هواداران رییس جمهور برکنار شده محمد مرسی - جامعه‌ی جهانی نگرانی خود را در مورد بحران کنونی مصر نشان داد . این بالاترین تعداد کشته‌ها پس از برکناری مرسی است . بیشترین این کشته‌ها، در مسجد رابعه العدویه بود. جایی که هواداران مرسی و اخوان المسملین اردوگاه خود را در آن جا برپا کرده بودند . ۳۷ جسد، که با گلوله کشته شده بودند، دراین مسجد به جا ماند. وزیر کشور، مسئولیت خود را در این باره رد کرده است. ارتش می گوید تیراندازی‌هایی از داخل مسجد صورت گرفته است و در مقابل اخوان المسلمین، ارتش را به قتل عام متهم کرده است .
جان کری، وزیر خارجه ی ایالات متحده‌ی آمریکا، شنبه شب گفت: نگران این انفجار خشونت در مصر است. او از مقامات مصر خواست به تعهد اخلاقی و حقوقی حق اعتراض مسالمت آمیز احترام بگذارند . در داخل مصر نیز البرادعی، معاون رییس جمهوری دولت انتقالی مصر، این کشتار را محکوم کرد. همچنین شیخ الازهر خواستار تحقیق در باره‌ی رویدادهای خونین شنبه شد .

در بررسی رویدادهای اخیر مصر، با  امیر طاهری، کارشناس سیاسی، در لندن گفت وگو کردیم. در این گفت‌وگو این پرسش را مطرح کردیم که: به نظر شما با رویاریی‌های شنبه‌ی قاهره، آیا بحران در حال شدت گرفتن است؟

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.