ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تلاش آمریکا برای صلح بین اسرائیل و فلسطین ظرف نه ماه آینده

به نظر می رسد دو طرف فلسطینی و اسرائیلی برای دستیابی به توافق و برون رفت از بحران کهنه دور میز مذاکره نشسته‌اند. ارزیابی از این دور جدید مذاکرات چیست؟ موانع دستیابی صلح پایدار در این دور جدید مذاکرات کدام است؟

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، سه شنبه هشتم مرداد، در راستای تلاش برای برقراری صلح بین اسرائیل و فلسطین، در واشنگتن گفت:  هدف دور مذاکرات سیاسی جدیدی که میان اسرائیل و فلسطینی‌ها آغاز شده، دستیابی به پیمان نامه صلح و ترک تخاصم میان دو طرف درگیر در نه ماه آینده است.
وزیر خارجه آمریکا این سخنان را پس از دیدار  باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا با روسای هیات‌های اسرائیلی و فلسطینی در کاخ سفید بیان کرد.

جان کری که با سفرهای متعدد در منطقه تلاش گسترده‌ای را برای حل بحران خاورمیانه آغاز کرده است، در نشست خبری خود همچنین افزود:«طرفین موافقت کردند که همه موضوع‌های حاد نزاع اسرائیلی- فلسطینی، درمذاکرات ماه‌های آینده مورد بحث قرار گیرد. راه حلی که بدست آید باید به این نزاع و مطالبات طرفین، پایان دهد».
به نظر می‌رسد دو طرف فلسطینی و اسرائیلی برای دستیابی به یک توافق و برون رفت از بحران کهنه و پر هزینه دور میز مذاکره نشسته‌اند.
برای بررسی این موضوع سراج الدین میردامادی، در گفت‌وگو با  مهرداد خوانساری، پژوهشگر در مرکز مطالعات ایران و عرب، در لندن به طرح پرسش‌هایی پرداخته است ؛ ارزیابی از این دور جدید مذاکرات چیست؟ موانع دستیابی صلح پایدار در این دور جدید مذاکرات کدام است؟ آیا شهرک سازی به عنوان خط قرمز دو طرف فلسطینی و اسرائیلی می‌تواند چشم‌انداز یک توافق و رسیدن به نقطه مشترک را در پیش رو قرار دهد؟ حماس به عنوان گروه اسلام‌گرا مسلح که همواره با مذاکره و صلح با اسرائیل مخالفت کرده است چه نقشی در این فرآیند خواهد داشت؟

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.