ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجله دیده‌بان زنان؛ واکنش‌های فعالان حقوق زنان در خصوص ترکیب کابینه حسن روحانی

گمانه‌زنی‌ها، حاکی از آن است که هیچ زنی در دولت یازدهم به وزارت منصوب نخواهد شد.این در حالی است که حضور زنان در جمع اعضای هیئت دولت، یکی از مطالبات اساسی است که از سوی فعالان حقوق زنان عنوان شده است.

با آن‌که هنوز لیست نهایی و قطعی اعضای کابینه جدید، از سوی حسن روحانی اعلام نشده است، اما گمانه‌زنی‌های منتشر شده در رسانه‌ها، حاکی از آن است که هیچ زنی در دولت یازدهم به  وزارت منصوب نخواهد شد.
این در حالی است که حضور زنان در مدیریت کلان کشور و به ویژه در جمع اعضای هیئت دولت، یکی از مطالبات اساسی است که در ماه‌های اخیر بارها از سوی فعالان حقوق زنان عنوان شده است.
حسن روحانی در تبلیغات انتخاباتی خود بر خلاف برخی دیگر از نامزدها، به طور صریح وعده به وزارت رسیدن زنان را نداده بود، اما گفتمانی که او در این دوره پیش رو گرفت و موضع‌گیری‌های صریح او در برابر تبعیض علیه زنان و لزوم رفع آن، در کنار وعده‌هایش مبنی بر دادن «فرصت‌هایی برابر» به زنان، بار دیگر خواست به وزارت رسیدن زنان را در سطوح مختلف جامعه به یک مطالبه قابل چانه‌زنی مطرح کرد.
به گونه‌ای که از فعالان زن سکولار گرفته تا زنان اصولگرا و اصلاح‌طلب همگی در این رابطه واکنش نشان داده‌اند. وعده‌های حسن روحانی مبنی بر «استفاده از زنان در پست‌های مدیریتی» که در نشست‌های شخصی اعلام شده است نیز دلیل دیگری بر پافشاری فعالان زن مبنی بر پاسخگو بودن روحانی در این خصوص است.
در مجله دیده‌بان زنان این هفته درگفت‌وگو با پرستو سرمدی، روزنامه‌نگار و فعال حقوق زنان، به بررسی حضور زنان در مدیریت سیاسی ایران پرداخته‌ایم.[podcast]http://www.zamahang.com/podcast/2010/20130801_Zanan_ParastoSarmadi_MaryamHossienkhah_SaraRushan.mp3[/podcast]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.