ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

منصور اسانلو: چاره رنج‌بران، وحدت و تشکیلات است

به چه دلیلی کارگران ایران توان احقاق حقوق خود بر اساس قوانین موجود را ندارند و چرا دولت افزایش ده هزار تومانی حقوق کارگران را مشروط به موافقت کارفرمایان می‌کند؟

اخیراً پس از کشمکش‌های فراوان بر سر میزان افزایش حقوق کارگران در سال ۱۳۹۲، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در ایران اعلام کرد، دولت مشکلی با افزایش ده هزار تومانی حق مسکن و بُن خوار و بار کارگران ندارد، اما این افزایش حقوق، تنها در صورت موافقت کارفرمایان، در فیش حقوقی کارگران اعمال خواهد شد.
این مسئله در حالی از جانب وزیر کار در ایران اعلام شده است که اکثریت اعضای شورای عالی را نمایندگان دولت و کارگران تشکیل می‌دهند و در صورت مخالفت نمایندگان کارفرمایان نیز این افزایش حقوق قانونی و لازم‌الاجرا خواهد بود.
به راستی به چه دلیلی کارگران ایران توان احقاق حقوق خود بر اساس قوانین موجود را ندارند و چرا دولت افزایش ده هزار تومانی حقوق کارگران را مشروط به موافقت کارفرمایان می‌کند؟ این در حالی است که به طورقانونی نیازی به جلب حتمی موافقت کارفرمایان برای افزایش حقوق کارگران نیست.
در همین رابطه با منصور اسانلو، از رهبران سابق سندیکای شرکت واحد تهران و حومه گفت‌وگو کردیم.
منصور اسانلو، به دلیل تلاش مداوم برای تقویت اتحادیه‌های کارگری و پیگیری حقوق کارگران در ایران بارها به زندان افتاده است و خود و اعضای خانواده‌اش با مشکلات فراوانی روبرو شده‌اند. گفت‌وگویی که علاوه بر بحث افزایش حقوق کارگران در سال جدید، به راهکارهای تقویت جنبش‌های کارگری در ایران نیز می‌پردازد.[podcast]http://www.zamahang.com/podcast/2010/20130802_Workerseconomicalproblems_MansourOsanlu_BehdadBordbar.mp3[/podcast]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.