ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حسن روحانی در مراسم تحلیف: "با زبان تکریم با ایران سخن بگویید، نه با زبان تحریم"

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران روز یکشنبه، سیزدهم مرداد ماه در مجلس شورای اسلامی ایران سوگند خورد که "پاسدار مذهب‏ رسمی‏ و نظام‏ جمهوری‏ اسلامی‏ و قانون‏ اساسی" باشد.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران روز یکشنبه، سیزدهم مرداد ماه در مجلس شورای اسلامی ایران سوگند خورد که "پاسدار مذهب‏ رسمی‏ و نظام‏ جمهوری‏ اسلامی‏ و قانون‏ اساسی" باشد.

رئیس جمهوری ایران در مراسم تحلیف گفت: "رویکرد اصلی دولت یازدهم زمینه سازی برای مشارکت مردم است. در این رویکرد، کارآمدی، شفافیت، فراهم آوردن فضای کسب و کار مناسب، تقویت سرمایه های اجتماعی، دستیابی فزاینده به علوم و فنون و تامین رفاه عمومی، اساس سیاست گزاری ها خواهد بود."

او اضافه کرد: "دولت تدبیر و امید می خواهد از دردها و رنج های ایرانیان بکاهد و نشاط را به زندگی آنها برگرداند. برای چنین رویکردی باید تصدی گری دولتی را کاهش دهیم. به مردم اعتماد کنیم."

حسن روحانی: دولت تدبیر و امید استیفای هرچه بیشتر حقوق زنان و ایجاد فرصت برابر را از اهم وظایف خود می داند و فراهم آوردن زمینه های لازم برای نقش آفرینی بیشتر آنان را در دستور کار خود قرار می‌دهد

حسن روحانی ادامه داد: "دولت تدبیر  و امید بر حاکمیت قانون، آزادی های همه شهروندان، پاسخگویی به جامعه و مدیریت علمی تاکید خواهد داشت. مردم تغییر، تحول و تعالی را می خواهند. مردم می خواهند از فقر و تبعیض به دور باشند. مردم می خواهند حرمت و کرامت داشته باشند. مردم می خواهند در فضایی آزاد، معنوی و عقلانی زندگی کنند .مردم می خواهند بهتر زندگی کنند. عزت داشته باشند. اززندگی با ثباتی برخوردار شوند و جایگاه شایسته خود را بازیابند."

حسن روحانی گفت: "در هفته های گذشته درباره پیام صندوق های رای بسیار تامل کردم. مردم در این انتخابات به وضوح مشخص کردند به کدام مشی و اندیشه پای می فشارند و ان را ادامه راستین آرمان های انقلاب می دانند. همه آنهایی که به من رای دادند و آنهایی که به دیگران رای ندادند و یا حتی پای صندوق های رای حاضر نشدند شهروندان ایرانی‌اندو از حقوق برابر شهروندی برخودار هستند. دولت تدبیر و امید خود را مکلف می داند که خواسته های قانونی همه آنها را مدنظر قرار دهد."

حسن روحانی در مراسم تحلیف

او ادامه داد: "سرمایه این دولت در مسیر پیش رو اتکا به خداوند، اعتماد به مردم گرانقدر ایران و بهره گیری از همه سرمایه های طبیعی و این مرز و بوم است. مرزدم ایران به اعتدال گرایی و دوری از افراط و تفریط رای مثبت دادند. کانون دولت بر محور اعتدال و عقلانیت بنا خواهد شد."

حسن روحانی گفت: "دولت تدبیر امید استیفای هرچه بیشتر حقوق زنان و ایجاد فرصت برابر را از اهم وظایف خود می داند و فراهم آوردن زمینه های لازم برای نقش آفرینی بیشتر آنان را در دستور کار خود قرار می‌دهد."

تلاش دولت برای اعتماد متقابل بهتر و بیشتر با کشورهای منطقه و جهان

حسن روحانی با بیان اینکه "شفافیت، کلید گشودن باب اعتماد است"، گفت: "دولت تلاش می‌کند در تعاملات بین المللی با ایجاد اعتماد متقابل بهتر و بیشتر با کشورهای منطقه و جهان، امنیت ملی و پیرامونی خود را گسترش دهد."

او ادامه داد: "شفافیتی که از آن سخن می گوییم نمی‌تواند یک‌طرفه و بدون سازوکارهای اجرایی و عملی در روابط دوجانبه و چندجانبه باشد. تنش زدایی، ایجاد اعتماد متقابل و تعامل سازنده مسیر حرکت ما را روشن خواهد کرد."

روحانی اضافه کرد: "با صراحت می‌گویم ایران هیچ‌گاه سر جنگ با دنیا نداشته و ما تمام تلاش های خود را معطوف به مهار تلاش های جنگ افروزان خواهیم کرد."

رئیس جمهوری ایران با اشاره به فشارهای اقتصادی که تحریم‌ها به مردم وارد کرده، گفت: "تنها راه تعامل با ایران، گفتگو از جایگاه برابر، اعتمادسازی متقابل و احترام دوجانبه و کاستن از خصومت‌ها است."

او ادامه داد: "بر این اساس متناسب با رفتار و برخورد طرف های مقابل،‌ در جهت بهبود و ارتقای روابط حرکت خواهیم کرد. به صراحت میگویم اگر پاسخ مناسب می خواهید، نه با زبان تحریم که با زبان تکریم با ایران سخن بگویید."

این مراسم با سخنرانی علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و صادق املی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه آغاز شد.

علی لاریجانی،رئیس مجلس شورای اسلامی به عنوان اولین سخنران مراسم تحلیف گفت: "تجربه سال‌های گذشته نشان میدهد، توسعه کشور صرفا بر اساس تئوری علمی امکان پذیر است و کارهای روزمره و عجولانه، در دراز مدت به هم ریختگی اقتصادی در کشور ایجاد می‌کند."

رئیس مجلس ادامه داد: "انتظار مجلس این است که اولا همانطور که در تبلیغات همه کاندیداها و بخصوص رئیس جمهور تبلور داشت، پایبندی به قانون محور فعالیت قوه مجریه باشد چرا که بدون قانون نه عدالت معنی می یابد و نه توسعه پایدار محقق می‌شود."

علی لاریجانی:"تجربه سال‌های گذشته نشان میدهد، توسعه کشور صرفا بر اساس تئوری علمی امکان پذیر است و کارهای روزمره و عجولانه، در دراز مدت به هم ریختگی اقتصادی در کشور ایجاد می‌کند."

لاریجانی با بیان اینکه مجلس همه‌گونه همکاری صمیمانه با دولت خواهد داشت، اظهار امیدواری کرد که کابینه ظرفیت کافی برای تحقق مطالبات را داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، حسن روحانی به همراه هیات همراهش وارد مجلس شد و در ردیف اول و بر روی صندلی مخصوص رئیس‌جمهور در بین صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه واکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نشست.

حسین فریدون، برادر حسن روحانی و محمد نهاوندیان، رئیس دفتر او از جمله همراه رئیس جمهوری بودند.

اکبر هاشمی رفسنجانی نیز به همراه عفت مرعشی، همسرش و فاطمه و یاسر هاشمی، فرزندانش به مجلس وارد شد. نام محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران در فهرست همراهان حسن روحانی نبود و خبرگزاری‌ها نیز تا کنون ورود او به مراسم تحلیف را گزارش نداده‌اند.

حسن روحانی به عنوان هفتمین رئیس‌جمهوری ایران امروز در برابر نمایندگان مجلس سوگند خواهد خورد.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران در این مراسم حضور ندارد و از دولت دهم  محمدرضا رحیمی معاون اول دولت احمدی‌نژاد،  محمدرضا میرتاج‌الدینی، معاون رییس‌جمهوردر اجرای قانون اساسی، علی‌اکبر صالحی، وزیر خارجه و شمس‌الدین حسینی،  وزیر اقتصاد حضور دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Reza

    آقایان سید محمد خاتمی رنیس جمهور محبوب و اسبق با همه حمایتهایش و نیز محدرضا عارف که به اصرار آقای خاتمی بنفع آقای حسن روحانی از کاندیدای ریاست جمهوری انصراف داد نه فقط جزء همراهان آقای حسن عارف نبودند که جزء مدعوین هم ظاهرا نبوده اند . این امر نشان میدهد که از جای بالتری چنین دستوری چه بصورت مستقیم یا غیر مستقیم به آقای حسن روحانی داده شده است و ایشان هم اطاعت کرده اند.و یا اینکه وی برای خوشحالی عده ای این کار را کرده است پس بهتر است مردم فریب وعده های این شخص را که به بهترین افرادی که در پیروزی وی موتر بوده اند چنین ناسپاسی و در واقع خیانت و نا شکری کرد ه است نخورند کار این شخص برای حفظ موفقیت خودش انسان را به یاد مئمون فرزند هارون الرشید خلیفه عباسی می اندازد که برای حفظ پست و مقام خود نیز سر برادر خود امین را از تن جدا کرد و به مدت پنج سال این سر را بر در محل حکومت خود برای تماشای مردم قرار داد. این است پرستش قدرت و ابتدای استبدادی این مرد که در مراسم تحلیف دعا میکند که مستبد نباشد در حالیکه خود آنرا شروع کرده است.

  • Samad

    دیروز تکفیر کردن از پیشینیان و امروز تقلید کورکورانه از اونا در دادن وعده و وعیدهای عریض غیر قابل به اجابت.  همانا که طلوع هاله نوری دیگر ولی این بار از نوع  روحانی ان بر ملت غیور شهید پرور مبارک  باد.

  • Majid

    حسن روحانی در مراسم تحریف (حرافی): با زبان تکریم با ایران (مقصود نظام حاکم) سخن بگویید و نه با زبان تحریم هر گاه که دست از زبان درازی کشیده و دکان مکر و فریب را بسته و این نمایشات تکراری را تعطیل نمودیم و با ملت با اخلاص برخورد کردیم زبان از زبان زور به زبان مرحمت و تحریم تبدیل خواهد گشت. آرزویی واهی.