ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: "حلقه پرتو، حادثه ۲۲ بهمن قم را مهندسی کرد"

گزارش نمایندگان مجلس حاکی از

گزارش نمایندگان مجلس حاکی از آن است که حلقه پرتو، از افراد نزدیک به مصباح یزدی در حمله به علی لاریجانی در ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ در شهر قم نقش داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، بر اساس گزارش "حادثه ۲۲ بهمن ۱۳۹۱، قم" که روز سه‌شنبه، پانزدهم مرداد ماه در صحن علنی مجلس قرائت شد، "یکی از طلاب این حلقه در صف اول اعتراضات بعنوان محرک اصلی حضور داشت."

به گفته حسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی: "حضور حلقه پرتو در غائله قم مشهود بوده است و حلقه پرتو حادثه ۲۲ بهمن قم را مهندسی کرد."

او با بیان اینکه در این گزارش به برخی اشخاص شاغل در نهادها و ارگان‌های نظامی، انتظامی و امنیتی اشاره شده، اقدامات این افراد را "خودسرانه" دانست.

حلقه پرتو گروهی از نزدیکان به موسسه "امام خمینی" است که از سوی محمدتقی مصباح یزدی، یکی از روحانیون محافظه‌کار تندورو اداره می‌شود.

گزارش نمایندگان مجلس همچنین استانداری، سهم سپاه پاسداران، اداره کل اطلاعات و نیروی انتظامی قم را در رابطه با عدم پیش‌بینی و کنترل این حادثه مقصر دانسته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.