ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجله دیده‌بان زنان: وزیران زن، ویترین کابینه‌ یا لازمه تغییر ساختار مردسالارانه

با وجود همه امیدها و گمانه‌زنی‌ها برای راه یافتن زنان به یازدهمین کابینه جمهوری اسلامی ایران، لیست پیشنهادی وزرای کابینه حسن روحانی، تماماً مردانه بود و نام هیچ زنی در میان آن‌ها دیده نمی‌شد.

با وجود همه امیدها و گمانه‌زنی‌ها برای راه یافتن زنان به یازدهمین کابینه جمهوری اسلامی ایران، لیست پیشنهادی وزرای کابینه حسن روحانی، که روز سیزدهم مرداد ماه ۱۳۹۲ به مجلس ارائه شد، تماماً مردانه بود و نام هیچ زنی در میان آن‌ها دیده نمی‌شد.

بسیاری از فعالان سیاسی و اجتماعی زن، در دوران رقابت‌های انتخاباتی و همچنین پس از انتخاب حسن روحانی به ریاست‌جمهوری، بارها و بارها طی نشست‌ها، مصاحبه‌ها و مقاله‌های مختلف خواسته خود مبنی بر فراجنسیتی بودن کابینه جدید را مطرح کرده بودند. بیرون از این نشست‌های زنانه اما چنین اجماعی بر سر لزوم معرفی وزرای زن وجود ندارد.

درحالی‌که برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی اینترنتی، تصمیم حسن روحانی مبنی بر چینش مردانه کابینه را «یک اشتباه بزرگ و فرصت سوزی تاریخی» می‌دانند، برخی دیگر معتقدند که نباید کابینه را با نگاه «زنانه- مردانه» ارزیابی کرد.

در این مجله مروری داریم بر دیدگاه‌های مختلف روزنامه‌نگاران، فعالان حقوق زنان و کاربران اینترنتی در فیس‌بوک، در خصوص عدم حضور زنان در یازدهمین کابینه جمهوری اسلامی ایران.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.