ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی: وزيران پيشنهادی فراجناحی انتخاب شده‌اند

حسن روحانی برای رأی اعتماد نمايندگان مجلس به وزيران پيشنهادی در مجلس حاضر شد و از کابينه‌اش دفاع کرد. وی در سخنان خود برنامه‌های آينده دولت يازدهم را ارائه کرد.

حسن روحانی، رئيس‌جمهور ايران در جلسه علنی امروز مجلس برای بررسی وزيران پيشنهادی دولت يازدهم حضور يافت و به دفاع از آنان پرداخت.

حسن روحانی از وزيران پيشنهادی خود در مجلس دفاع کرد

روحانی در ابتدا از تجربه حضور وزيران پيشنهادی در کميسيون‌ها و فراکسيون‌های مجلس سخن گفت و افزود: "بسياری از سئوالات با صراحت پرسيده شد و اطلاعات بسياری مبادله شد؛ بنابراين بسياری از سوءتفاهم‌ها نيز برطرف شد."

رئيس‌جمهور جديد ايران به نمايندگان مجلس گفت رأی اعتماد آن‌ها به وزيران، رأی به افراد نيست بلکه رأی به مجموعه دولت و برنامه‌های آن است.

وی شرايط اقتصادی و اجتماعی کشور را "دشوار" خواند و گفت فشارهای بين‌المللی بر مشکلات افزوده است.

روحانی نقطه اصلی تمرکز اين فشارها را "اقتصاد" دانست و گفت: "صحبت بر سر اين نيست که آيا تحريم‌ها اثرگذار بوده يا نه؛ سخن اين است که آيا شيوه انتخاب شده از سوی کشورهای غربی برای حل يک مشکل بين‌المللی شيوه درست و مناسبی است يا خير؟"

وی "درآمدهای فراوان نفتی" ايران در سال‌های گذشته را "فرصت استثنايی" عنوان کرد که می‌توانست ظرفيت‌های جديدی در اقتصاد کشور ايجاد کند.

حسن روحانی "کسری بودجه و کسری تراز پرداخت‌ها و نظام چند نرخی ارز و عدم تعادل در سيستم بانکی، راه ناتمام هدفمندسازی يارانه‌ها و همچنين روش اجرای سياست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی" را پنج سرفصل اقتصادی دولت خواند که در کنار مسئله تحريم‌های بين‌المللی، سرفصل‌های اصلی فعاليت دولت در برنامه‌های اقتصادی را تشکيل می‌دهند.

روحانی گفت: "اقدامات ضروری اوليه در شش ماهه شروع به کار دولت با اين هدف انجام می‌شود تا به برقرار ثبات و آرامش در اقتصاد کشور کمک کند."

"ايجاد تغيير در رابطه ميان بانک‌ها و بنگاه‌های اقتصادی"، "بهبود فضای کسب و کار"، "کاهش رشد نقدينگی"، "کاهش تورم"، "ارزيابی چگونگی اجرای هدفمندسازی يارانه‌ها و مسائل مالی آن، شيوه پرداخت به خانوارها و اثرات آن بر فعاليت‌های توليدی و پيامدهای اين تغيير" و حرکت به سوی "يکسان‌سازی نرخ ارز" از جمله کارهايی است که حسن روحانی آن‌ها را جزو فعاليت‌های دولت يازدهم خواند.

حسن روحانی: اعتدال به معنای ايجاد توازن ميان آرمان‌ها و واقعيت‌هاست

وی تأکيد کرد که دولت در عرصه ديپلماسی تلاش می‌کند تا بر چالش موجود بين‌المللی فائق آيد و بتواند "روند نامطلوب موجود" را متوقف کند.

رئيس‌جمهور ايران همچنين گفت در زمينه سياست خارجی و انتخاب وزير تلاش شده که از مشی و سياست‌های مبتنی بر اعتدال استفاده شود و چنين رويکردی در نظر گرفته شود.

روحانی گفت: "اعتدال به معنای ايجاد توازن ميان آرمان‌ها و واقعيت‌ها در مسير در نظر گرفته شده و در واقع جهت دادن واقعيت‌ها به سمت آرمان‌هاست."

وی برنامه‌های دولت در بخش فرهنگ و هنر را "صيانت از فرهنگ و هويت دينی و ملی، تقويت و توان اقتدار فرهنگی، کمک به ارتقای سطح فرهنگ عمومی، تقويت نهادهای صنفی و تشکل‌های مدنی در عرصه فرهنگ و هنر، تضمين آزادی‌های قانونی و ارتقای منزلت آن‌ها،‌ صيانت از تکثر فرهنگی، رونق اقتصادی فرهنگ و هنر، گسترش مبادلات در اين زمينه، بهره‌گيری از ظرفيت‌های فن‌آوری ارتباطی و اطلاعاتی جهت تحقق اهداف فرهنگی" عنوان کرد.

وی در معرفی وزيران پيشنهادی خود گفت "جامعه از افراط و تفريط به تنگ آمده است و اعتدال راهی است که اين ملت به صورت گسترده از آن استقبال کرد."

روحانی با بيان اين‌که "وزرا و معاونان با معيارهای فراجناحی انتخاب شده‌اند"، افزود: "هيچ حزب و جناحی در تصميم‌گيری در ارتباط با وزرا به من فشار نياورده و هيچ وزيری به عنوان سهم يک جناح مطرح نيست."

وی همچنين تأکيد کرد که با وزيران پيشنهادی شرط شده است که "در انتخاب همکارانشان معيار جناحی و حزبی را به کار نگيرند و اصل بر شايسته‌سالاری، تکيه بر گفتمان اعتدال و فراجناحی بودن است."

به‌گفته روحانی تمام وزيران پيشنهادی از "دلسوزان نظام، مطيعان رهبری و از جمله افرادی هستند که آماده همکاری و کمک به کشور" هستند.

حسن روحانی در ادامه جلسه علنی مجلس به طور اختصار به معرفی اعضای کابينه خود پرداخت.

وی در بخشی از سخنان خود در معرفی وزيران پيشنهادی گفت: "برخی‌ می‌گويند کابينه من امنيتی است؛ اگر امنيتی به معنای فهم امنيت و دفاع از امنيت ملی باشد، همه به آن افتخار می‌کنند."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • kamal

    روحانی: فهم امنیتی داشتن برای وزیران حُسن است!! رادیو آلمان: حسن روحانی ضمن دفاع از تمامی وزیران پیشنهادی خود، "امنیتی نامیدن" دولت یازدهم را یک امتیاز دانست. رئیس جمهور ضمن حمایت از پورمحمدی به عنوان وزیر دادگستری، وظایف بیشتری را برای وی در کابینه لحاظ داشت. حضور تمام وزیران و تعدادی از همراهان آنان در مجلس، موجب ایجاد کمبود جا شد به طوری که کارمندان مجلس مجبور شدند تعدادی صندلی به صندلی‌های موجود در صحن مجلس اضافه کنند. به علت تاخیر روحانی، وی پس از ورود به مجلس به درخواست علی لاریجانی، رئیس مجلس، فوراَ پشت تریبون قرار گرفت. حسن روحانی در معرفی و دفاع از چیت‌چیان، وزیر پیشنهادی برای وزارت نیرو، گفت: «کسانی که به دلایل دفاع از کشور در دفاع مقدس و سپاه بودند برای ما افتخار محسوب می‌شوند. البته اینکه کسانی می‌گویند کابینه امنیتی است یا امنیتی بود من به آنها می‌گویم اگر کسی فهم امنیتی داشته باشد حُسن است و همه ما به آن افتخار می‌کنیم.»!!

  • nader

    روحانی: به ارشادهای مقام معظم رهبری امید دارم! شوی مسخره.  قبلا همگی توسط دفتر تایید شده اند !