ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

میلی منفرد بر مسند وزارت علوم؛ بیم‌ها و امیدها

پس از روی کار آمدن حسن روحانی، فعالان دانشجویی با نامه‌ها و بیانیه‌هایی مطالبات خود را از دولت جدید و وزارت علوم مطرح کرده‌اند. آن‌ها امیدوارند تا دولت تدبیر و امید دست کم به شعارهای انتخاباتی خود پایبند باشد.

جعفر میلی‌منفرد

معرفی جعفر میلی‌منفرد به عنوان کاندیدای وزارت علوم در دولت حسن روحانی موجب واکنش‌های مثبت و منفی از سوی جریان‌های دانشجویی و سیاسی کشور شده است.
فعالان دانشجویی و جامعه دانشگاهی ایران که در هشت سال گذشته و خصوصا در دوران وزارت کامران دانشجو آسیب‌های بسیاری را متحمل شده‌اند، پس از روی کار آمدن حسن روحانی با نگاشتن نامه‌ها و بیانیه‌هایی مطالبات خود را از دولت جدید و وزارت علوم جعفر میلی‌منفرد مطرح کرده‌اند. آن‌ها امیدوارند تا دولت تدبیر و امید دست کم به شعارهای انتخاباتی خود پایبند بوده، نشاط سیاسی را به دانشگاه‌ها بازگرداند.

واکنش‌ها و انتقادات محافظه‌کاران اما در هفته‌های اخیر علیه جعفر میلی‌منفرد نامزد پست وزارت علوم شدت گرفته است. روزنامه کیهان در این باره نوشته است که «محافل دانشگاهی و سیاسی از گزینه وزارت علوم به عنوان یکی از همکاران سازمان فتنه و آشوب یاد می‌کنند». این اظهار نظر در کنار دیگر مواضعی که به جریان‌های محافظه‌کار و بسیج‌های دانشجویی ابراز داشته‌اند، موجب افزایش نگرانی از عدم رای اعتماد مجلس به وزیر علوم پیشنهادی شده است. تا آنجا که در یکی از آخرین موارد ۲۴۰۰ نفر از استادان دانشگاه‌های سراسر کشور با امضای طوماری خواهان رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به جعفر میلی‌منفرد شده‌اند.

علی افشاری

از امروز مجلس بررسی وزرای پیشنهادی را آغاز کرده است و طی چند روز آینده، کار رای اعتماد به کاندیداها به پایان می‌رسد.
در ارتباط با معرفی میلی‌منفرد به عنوان وزیر علوم، فرشاد محمدی با علی افشاری، تحلیلگر سیاسی گفت‌وگو کرده‌ است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.