ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دریاچه ارومیه: ۲۴ سانتی‌متر دورتر از خشکی؟

دریاچه ارومیه از ۱۳ سال

دریاچه ارومیه از ۱۳ سال پیش در حال خشک شدن است و در سال‌های اخیر خطر خشک شدن کامل آن موجب اعتراضات گسترده‌ای در شهرهای آذربایجان شد. با این حال، وزارت نیرو ایران اعلام کرد که وسعت دریاچه ارومیه از مهرماه سال گذشته تاکنون به میزان ۹۰ کیلومتر افزایش یافته و هم‌اکنون ۱۲ / ۶۰ میلیارد مترمکعب آب در این دریاچه وجود دارد.

منابع مستقل اما اعلام کرده اند که "هم‌اکنون سطح تراز آب دریاچه در ارتفاع ۱۲۷۰،۰۶ متر است که ۸۱ سانتی‌متر کمتر از گزارش اخیر وزارت نیرو است. همچنین، مساحت دریاچه به ۳۳۷۵،۷ کیلومتر مربع رسیده است که بیش از ۱۰ هزار هکتار کمتر از رقم مورد ادعای وزارت نیروست. حجم آب موجود در دریاچه ارومیه هم به ۱۱،۷۴ میلیارد مترمکعب کاهش یافته است، در صورتی که وزارت نیرو این رقم را ۱۲،۶۰ میلیارد مترمکعب اعلام کرده است که ۸۶۰ میلیون مترمکعب بیشتر از واقعیت امروز دریاچه است."

عکس: حامد حق‌دوست

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.