ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حسين رونقی ملکی خطاب به حسن روحانی: قوه قضائيه يکی از مراجع ستم شده است

حسين رونقی ملکی وبلاگ‌نويس زندانی

حسين رونقی ملکی وبلاگ‌نويس زندانی نامه‌ای خطاب به حسن روحانی نوشت و در آن قوه قضائيه را "يکی از مراجع ستم به مردم" دانست.

زندانی سياسی حسين رونقی ملکی

اين زندانی سياسی ۲۸ ساله نوشت: "قوه قضائيه که به نص قانون اساسی مرجع تظلمات و رسيدگی عادلانه به منازعات است اکنون خود به يکی از مراجع ستم به مردم تبديل شده است."

وی با بيان اين‌که "مردم امنيت قضايی ندارند و بسياری از رفتار‌ها و مواضع در قوه قضائيه تحت تأثير حوادث سياسی است"، افزود: "برخی از اصول قانون اساسی و حقوق اساسی مردم با مصلحت‌انديشی و تشخيص شخصی در قوه قضائيه متوقف شده يا ناديده انگاشته می‌شود."

رونقی ملکی با اشاره به شکنجه‌هايی چون شلاق زدن، شوک الکتريکی، کتک زدن، آويزان کردن و توهين و بی‌حرمتی به متهم در زندان‌های جمهوری اسلامی و همچنين مرگ ستار بهشتی، وبلاگ‌نويس زندانی در بازداشتگاه پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی (فتا) تأکيد کرد که "استقلال قوه قضائيه با حضور افراد مجرم در رأس دستگاه‌های اجرايی کشور امکان‌پذير نيست."

اين فعال حقوق بشر در بخشی از نامه‌اش نوشته است که می‌داند اختيارات حسن روحانی برای تغيير دستگاه قضائی همچون اختيارات محمد خاتمی، رئيس‌جمهور دوران اصلاحات، محدود است، اما از روحانی خواست تا دست‌کم در گفت‌وگوهايی که با مقام‌های بلندپايه نظام دارد به آن‌ها بگويد که "آيا بهتر نيست به جای آن‌که انديشمندان و نخبگان و انسان‌های آزادی‌خواه و ميهن دوست را به اتهام‌های امنيتی و ساختگی به زندان بيفکنند، آنانی را که بيت المال را غارت می‌کنند و با بی‌تدبيری و بی‌کفايتی، اين سرزمين را به تباهی می‌کشانند محاکمه کنند؟"

حسين رونقی ملکی به ۱۵ سال زندان محکوم شده‌ است و اکنون نزديک به چهار سال است، به‌جز يک دوره چند ماهه مرخصی استعلاجی، در بند ۳۵۰ زندان اوين به‌سر می‌برد.

وی به‌تازگی به جرم کمک به زلزله‌زدگان آذربايجان نيز به دو سال و شش ماه حبس تعزيری محکوم شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Bahram

    حسین جان چه توقع بزرگی از حسن که خود از خانواده غارتگران و به تباهی کشاندن مملکت است داری.اما دردت را میفهمم همچون غریقی برای نجات به هر تیکه جوبی متوسل شدن است.

  • Samad

    حسین در بند فراموش کرده که این حسن منتخب همان نظام دربند کن اوست که خود در بسته در خدمت به مراجع ستم به مردم بوده و هست. و امثال حسین در مبارزه با ستم و ستمگر هرگز و هرگز به امثال حسن شکایت نکردند  بلکه ایستادگی کرده و رونق جاودانی گرفتند.