ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزير ارشاد: هرگز نگفته‌ام مميزی را حذف می‌کنم

علی جنتی، وزير جديد فرهنگ

علی جنتی، وزير جديد فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران گفت بحث حذف سانسور را مطرح نکرده، بلکه از تجديدنظر در اين‌باره صحبت کرده است. وی گفت سانسور کتاب‌ها بايد به ناشران سپرده شود.

علی جنتی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ايران (ايلنا) گفت: "من هرگز اشاره‌ای به حذف مميزی نکرده‌ام و نگفته‌ام مميزی را می‌خواهم حذف کنم بلکه آن‌چه که مطرح شده اين بوده که بايد تجديدنظر کنيم در نحوه مميزی و شيوه‌ اجرای آن."

وی افزود: "ما امروز بسياری از نهادها را داريم که مورد اعتماد هستند و اگر يک کتابی را فردی يا گروهی به ارشاد بدهد برای آن‌که بررسی مميزی و يا مجوز بدهد، در آن رشته خاص بايد به همان نهادی داده بشود که مورد اعتماد است زيرا خود آن نهاد در اين موضوع صاحب‌نظر است."

جنتی با بيان اين‌که می‌توان برای بسياری از اين نهادها مجوز صادر کرد افزود: "در بخش نشر می‌توان به مجموعه‌ای از ناشران که خودشان اهل نظر هستند، اختيار داده شود که بررسی‌های لازم را آن‌ها انجام بدهند و اين کار حتما بايد انجام شود."

وی همچنين از کم شدن نقش دولت و وزارت ارشاد در رابطه با سانسور دفاع کرد.

وزير جديد ارشاد در بخش ديگری از سخنان خود به مسئله خانه سينما پرداخت و گفت در اين مسئله به هيچ گروهی گرايش ندارد.

وی با تأکيد بر اين‌که بايد اختلافات حل و خانه سينما بازگشايی شود، در مورد بحث انحلال خانه سينما و تأسيس صنوف ديگر توسط وزارت ارشاد گفت: "نمی‌توانيم بگوييم که آن صنوف باطل می‌شود يا خانه سينما ناگهان بازمی‌شود بلکه می‌توانيم بگوييم که بايد ترتيبی اتخاذ کنيم که يک محور قانونی بگذاريم ميان و دو طرف."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • kamal

    حکم وزارتش را گرفت .  یواش یواش شعارها برعکس میشود!