ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی: از اقليت‌های قومی و مذهبی، زنان و جوانان استفاده می‌کنيم

حسن روحانی، رئيس‌جمهور ايران امروز

حسن روحانی، رئيس‌جمهور ايران امروز در مراسم توديع و معارفه وزرای کشور دولت دهم و دولت يازدهم، گفت در کارهای اجرايی از اقليت‌های قومی و مذهبی، زنان و جوانان استفاده می‌کنيم.

به گزارش خبرگزاری‌های ايران، روحانی با بيان اين‌که همه در حقوق شهروندی برابر هستند، گفت: "در دولت تدبير و اميد هيچ مقامی به‌ويژه مسئولان وزارت کشور نبايد بين اقوام و مذاهب مختلف، اديان رسمی در دادن حقوق شهروندی تفاوتی قائل شود."

وی افزود: "همه در اين حقوق برابر هستند و هيچ فرق بين يک ترک، لر، بلوچ و عرب وجود ندارد."

رئيس‌جمهور ايران همچنين تأکيد کرد: "بايد از نيروهای بومی و محلی استفاده کرد، البته جاهايی ممکن است که اختلافات شديد باشد و نتوان از اين نيروهای بومی و محلی استفاده کرد که اينجاها استثناست، ولی به طور کلی بايد از نيروهای بومی و محلی استفاده کرد؛ چرا که اين امر باعث ايجاد احساس آرامش بيشتر در بين مردم می‌شود."

وی يکی از تصميمات نخستين جلسه هيئت دولت را زيست محيطی عنوان نمود و گفت دولت برای پی‌گيری درياچه اروميه يک کارگروهی را ايجاد کرد.

روحانی همچنين با اشاره به استفاده از اقليت‌های مذهبی و دينی گفت: "چرا از اقليت‌های مذهبی و دينی استفاده نکنيم؟ بايد از اين نيروها نيز استفاده کنيم."

حسن روحانی در بخش ديگری از سخنان خود در مورد زنان صحبت کرد و گفت: "ما بايد به زنان فرصت برابر بدهيم، از توانمندی و پتانسيل آن‌ها استفاده کنيم."

وی افزود: " من در جلسه هيات دولت به وزرا تاکيد کردم که تلاش کنيد از بانوان و جوانان استفاده کنيد. در سطح وزرا به خاطر شرايط ويژه کشور اين امر محقق نشد."

رئيس‌جمهور ايران وعده داد که تلاش خواهد کرد در دولت از استفاده کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Abrahamian

    بسیار خوشحالم که اقای روحانی پیام را به درستی گرفتند. ایران در حال حاضر با دو مساله بسیار اساسی روبروست. یک مجموعه از این مسایل زیست محیطی هستند که فقط دریاچه ارومیه را شامل نمیشود و تمام فلات ایران را در بر میگیرد. اما دریاچه ارومیه یک نمونه بسیار بارز و آخرین سنگر طبیعت در این روند اضمحلال زیست محیطی است که بایستی هرچه زودتر به نفع طبیعت متوقف و مسیر ان وارونه شود. .  دیگری هم مسایل اجتماعی و حقوق فردی است که دولت و نیروهای انتظامی و شبه انتظامی بایستی هرچه زودتر دست از داروغه بازی بردارند و در امور شخصی مردم دخالت نکنند.  ظاهراْ اقای روحانی به هر دو مساله واقف هستند و این پیشنهادهای ایشان در زمینه محیط زیست و جذب اقلیت ها و زنان به فال نیک گرفته میشود. امید است که ایشان بتوانند بر هردو مشکل چیره شوند چه شکست خوردن در هریک از دو جبهه معادل نابودی ایران است.   به این ترتیب امید است دولت در یک پروزه نمک زدایی فراگیر در ده سال آینده تمام سطح فلات ایران را از شوره زار و نمکزار و کویر به بستری برای رشد و نمو گیاهان  مبدل کند.  اری این کار اسانی نیست اما هیچ راه و مفر دیگری هم به جز نابودی حیات در تمام فلات ایران در پیش رو نداریم که انرا انتخاب کنیم.   به نظر بنده بایستی تمام اقلیت های دینی و مذهبی و غقیدتی من جمله یهودی و مسحی و بهایی و زردشتی و سنی و بی دین و غیره احساس ارامش کنند نه اینکه انهارا به خاطر عقیده تحت فشار و تعقیب قرار دهیم.  همجنین اقوام گوناگون ایرانی و زنان هم بایستی احساس کنند در کشور خود زندگی می کنند نه اینک هاحساس نابرابری کنند.  موفق باشید.  ابراهیمیان  ۲۸ مردادماه ۱۳۹۲

  • Samad

    فریدون أسوده بخواب که ما بیداریم! همانطوری که قبلا هم بیدار بودیم در نمام   مدت!  در تمام مدتی که خود را بشکل روحانی در آورده و در کنار روحانیون خواب تشخیص مصلحت قومی میدیدی! حالا که زنگ خطر زده شده بیدار شده و شدی صدراعظم منتخب معظم با اشک تمساح در چشم! اما وقت دلربایی و فریب بیداران سالها گذشته و وقت بای بای و خداحافظی ما با شما فرا رسیده است! برگرد به خوابگاهت فریدون. بخواب  و ما را آسوده کن از شر خود و امثال خود. برگرد.