ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراضات قهرمانان دووميدانی جهان به وضعيت همجنسگرايان در روسيه

در چهاردهمين دوره مسابقات دووميدانی

در چهاردهمين دوره مسابقات دووميدانی قهرمانی جهان که در مسکو پايتخت روسيه برگزار شد و پس از ۹ روز،  روز گذشته به پايان رسيد چندين ورزشکار از کشورهای مختلف نسبت به وضعيت همجنسگرايان در روسيه دست به حرکت‌های اعتراضی زدند.

بوسه اعتراضی تاتينا فيرووا و اکسنيا روشووا، دو دونده روس در مسابقات دووميدانی قهرمانی جهان

در ماه‌های اخير قوانينی بر ضد حقوق همجنسگرايان در روسيه به تصويب رسيده؛ از جمله هرگونه تبليغی در مورد همجنسگرايی برای کودکان و نوجوانان ممنوع اعلام شده است.

تاتينا فيرووا و اکسنيا روشووا، دو دونده زن روس در مراسم اهدای جوايز مسابقات دو امدادی چهار در ۱۰۰ متر در چارچوب مسابقات جهانی مسکو، برای جلب توجه جهانيان به وضعيت همجنسگرايان روسيه از لبان هم بوسه گرفتند.

پيش از اين دو نفر، نيک سيمندز، دونده آمريکايی آشکارا تبعيض عليه همجنسگرايان در روسيه را به باد انتقاد گرفت. وی مدال نقره دو ۸۰۰ متر خود را به دوستان همجنسگرا و لزبين‌اش تقديم کرد.

برخی از ورزشکاران اين دوره از مسابقات ناخن‌های خود را با رنگ‌های رنگين‌کمان، نماد جنبش همجنسگرايان، لاک زده بودند. اِما گرين ترگارو، قهرمان پرش ارتفاع سوئدی به همين خاطر از سوی اتحادیه بین‌المللی فدراسیون‌های دوومیدانی (IAAF) مورد مؤاخذه قرار گرفت و بحث‌های بسياری را در سطح جهان برانگيخت.

از اين رو، ژاک روگ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک هرگونه ابراز اعتراضی را در المپيک زمستانی ۲۰۱۴ ممنوع اعلام کرده است.

المپيک زمستانی قرار است در شهر سوچی روسيه، واقع در کنار دريای سياه برگزار شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.