ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اردوغان: اسرائيل در پس ماجرای حذف مُرسی قرار دارد

رجب طيب اردوغان، نخست‌وزير ترکيه

رجب طيب اردوغان، نخست‌وزير ترکيه امروز در نشست حزب عدالت و توسعه اعلام کرد که اسرائيل در پشت ماجرای برکناری محمد مُرسی در مصر قرار دارد.

به گزارش شبکه خبری "فرانس ۲۴" اردوغان درباره اين ادعای خود چنين استدلال کرد که پيش از انتخابات ۲۰۱۲ در مصر که منجر به پيروزی اخوان‌المسلمين شد در نشستی در فرانسه ميان "وزير دادگستری اسرائيل و يک روشنفکر يهودی اعلام شد که حتی اگر اخوان‌المسلمين در انتخابات پيروز شود موفق نخواهد شد، چرا که دموکراسی نتیجه صندوق‌های رأی نیست".

ترکيه يکی از هم‌پيمانان بسيار نزديک با حکومت محمد مرسی بود و پس از برکناری مُرسی از رياست جمهوری مصر توسط ارتش اين کشور همواره عليه اين اقدام مضوع گرفته و از مُرسی حمايت کرده است.

چندی پيش در اعتراض به برکناری مُرسی، ترکيه سفير خود را از مصر بيرون کشيد و مصر نيز در پی آن سفير خود در استانبول را فراخواند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مسعود

    سوء استفاده ی یک سیاست ورز جهان سومی از جایگاه بد "اسراییل" در افکار عمومی برای نیل به اهداف دوست نداشتنی فرقه ی خود. اسراییل هرگز چنین قدرتی ندارد. تورکیه بعد از ناکامی در پذیرفته شدن در اتحادیه اروپا و زمانی که در گامهای خود به سمت تجدید امپراطوری عوثمانی مسلمان دچار لنگش شده از عصبانیت و یاس به چه کارهایی دست می زند. ایشان فعلا موضوع آن پارک استامبول را به خیر و خوشی و بی قتل و کشتار و بگیر و ببند حل و فصل بنمایند کافی است. نمی دانم جرا بعضی ها اینقدر در فکر مدیریت جهانی روز و شب سپری می کنند در حالیکه در اداره ی خانه ی خود هم درمانده اند.