ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت روحانی و گستره نقض حقوق بشر در ایران

اخیراً، «کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران»، ضمن اشاره به وعده‌های حسن روحانی در جریان رقابت‌های ریاست جمهوری، به حوزه‌هایی از موارد نقض حقوق بشر در ایران اشاره کرده است که به طور مستقیم، عوامل دولتی و وزارتخانه های مرتبط مسئول آن هستند.

هادی قائمی، سخنگوی کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران

واقعیت این است که در ایران، ابعاد نقض حقوق بشر آنچنان سیستماتیک، چندوجهی و پیچیده است، که صرف نظر از آنکه کدام نامزد پیروز انتخابات ریاست جمهوری شود و چه کابینه‌ای با چه گرایش سیاسی-اقتصادی بر سر کار بیاید، همواره یکسری از مسائلِ اصلی، نظیر نظام تبعیض‌آمیز علیه زنان و اقلیت‌های دینی و یا اجرای مجازات اعدام و... برجا می‌ماند.
با این همه، دستگاه‌های اجرایی کشور به ویژه در عرصهٔ حقوق نسل دوم، .. نظیر آموزش، بهداشت و سلامت، حق کار و تامین اجتماعی، مسکن و برخورداری از محیط زیست سالم و یا فراهم آوردن حداقل معیشت، به طور مستقیم به عملکرد دولت‌ها و دستگاه‌های اجرایی مربوط است.
از سویی دیگر، اگر نقش دولت را در زمینهٔ حل بحران هسته‌ای کنونی هم موثر بدانیم؛ آنگاه مسئله رفع تحریم‌ها که به خودی خود عامل بسیاری از نابسامانی‌های اقتصادی، بی‌کاری فزاینده، تحمیل فقر و تضییع برخی از ابتدایی‌ترین حقوق نظیر «دسترسی به دارو» در ایران است، پررنگ‌تر خواهد شد.
اخیراً، «کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران»، ضمن اشاره به وعده‌های حسن روحانی در جریان رقابت‌های ریاست جمهوری، به حوزه‌هایی از موارد نقض حقوق بشر در ایران اشاره کرده است که به طور مستقیم، عوامل دولتی و وزارتخانه های مرتبط مسئول آن هستند.
در پیوند با همین موضوع، با هادی قائمی، مدیر این سازمان در نیویورک گفت‌وگویی انجام داده‌ایم و ابتدا از او پرسیده‌ایم: بر پایهٔ چه انگیزه و ضرورت‌هایی، سازمانشان چنین گزارش و سندی را منتشر کرده است؟

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آمار نگران کننده مجازات اعدام در اولین ماه های حیات دولت یازدهم:۲۰۰ اعدام در سه ماه نخست

    […] اعدام قربانی می گیرد دولت روحانی و گستره نقض حقوق بشر در ایران انتقاد شدید شیرین عبادی از عملکرد حقوق بشری دولت […]