ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تذکر ۵۰ نماينده به روحانی و تهديد به استيضاح سه وزير

موسی‌الرضا ثروتی، عضو کميسيون برنامه

موسی‌الرضا ثروتی، عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس از نامه ۵۰ نماينده به علی لاريجانی، رئيس مجلس در اعتراض به لغو يک مصوبه دولت محمود احمدی‌نژاد توسط دولت حسن روحانی و تهديد سه وزير به استيضاح در صورت عدم ارائه توضيح قابل قبول در اين زمينه خبر داد.

به گزارش فارس، ثروتی که لغو مصوبه دولت احمدی‌نژاد را آغاز عقب‌نشنی دولت از خصوصی‌سازی دانست، گفت: "دولت مدعی واگذاری امور به مردم بود اما اکنون بين شعار و عمل دولتی‌ها تعارض به‌وجود آمده و برخی اقدامات، مغاير شعارهای دولت است."

وی افزود: "آقای چيت‌چيان وزير نيرو آمده محکم جلوی واگذاری‌ها را گرفته و چند مصوبه قانونی دولت قبل را لغو کرده و آقای زنگنه وزير نفت هم به‌صراحت در تلويزيون اعلام کرده خصوصی‌سازی را قبول ندارد."

به‌گفته ثروتی دولت قبلی ۴۹ درصد شرکت مهاب‌قدس را بابت مطالبات پيمانکار راه‌آهن مشهد - گرگان به آستان قدس رضوی واگذار کرد. اين اقدام مورد تأييد مجلس بود و تمام مراحل قانونی آن نيز توسط دولت قبلی انجام شد اما حميد چيت‌چيان در نامه به دولت ابطال آن را خواستار شد.

وی افزود: "امضاءکنندگان اين نامه خواستار ارائه توضيح وزرای نيرو، اقتصاد و راه در اين زمينه شدند و حتی وزرای مذکور را به استيضاح هم تهديد کرده‌اند و قرار شد رئيس مجلس با رئيس جمهور برای ابطال اين تصميم مذاکره کند."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محمد

    با سند و مدرک ثابت شد که اسلام پوششی برای حفظ قدرت نئولیبرال های ایران است. دفاع از خصوصی سازی و غارت ثروت های ملی ایران در مجلس نشان داد قدرت سرمایه داران نظامی-اسلامی بسیار زیاد است. زنده باد آقای روحانی که با درک صحیح از شرایط کشور ابتدا می خواهند با تقویت نظارت دولت اقتصاد ایران را تقویت کنند. احسنت. ملت باید از دولت آقای روحانی دفاع کند. مجلس عصاره دزدان کشور است.

  • پیران آذری

    وقاحت آقاین را حد و اندازه ای نیست. ببینید چگونه از غارت دارایی های مردم دفاع میکنند! دوسال پیش خود این مجلس قانون (!) گذراند که مجلس حق ندارد برای بخشهایی که زیر نظر ولی فقیه است قانون بگذراند! این یعنی خلاف قانون اساسی که قانون گذاری را ویژه و وظیفه مجلس دانسته ! البته چه مجلسی با چه نمایندگانی! اینها نماینده یا درست تر بگویم نوکران خامنه ای هستند، اعضای مجلس خبرگان هم دعاگویان و نوکران او هستند. مهدوی کنی میگوید کار خبرگان نظارت بر رهبر نیست بلکه باید میان رهبر و مردم باشد تا انتقادها به ایشان برنگردد ! ببینید این بی وجدان که لبش پای گور است تا چه اندازه به آن دنیا و به قیامت بی اعتقاد است . بنیاد هایی مانند مستضعفان، 15 خرداد، علوی ، بین ا لمللی (! ) الغدیر ، شهید ، .... ، بین ا لمللی (! ) اهل بیت (!) ، ستاد اجرایی فرمان امام ( سازمان غارتگری ) ، آستان امام رضا، شاه ( شیخ ) عبدالعظیم ، بقعه امام زاده ها بتعداد بیشتر از دوازده هزار ، شرکت مخابرات ، شرکتهای خودروسازی ، دانشگاه آزاد ، بانکهایی مانند پاسارگاد ، پارسیان و ... ، پیمانکاری های سپاه ... از جمله بیمارستان بقیت اله، نفت هایی که روی دریا فروخته می شود و در حساب خزانه اثری از آنها نیست ، پول نفت هایی که فروخته می شود و به خزانه واریز نمی شود یا می شود و بعد به رهبر غارتگران و جنایتکاران میدهند ، شرکتهایی که در خارج کشور بنام آدمهایی مانند بابک زنجانی و دیگران فعال هستند ، و .... شاید 60% اقتصاد این کشور بی هیچ کنترل و حساب و کتابی یکجا در دست خامنه ای است . پیمانکاری در شهرداری تهرن و دیگر شهرهای بزرگ ، پیمانکاری های نفتی و .... هم روی آن ، تمامی ندارند . در باره غارت پول نفت ، برای مثال رحیمی رئیس دیوان محاسبات که بعد شد معاون اول رئیس جمهور (!) در خرداد سال 87 به مجلس گزارش رسمی داد که 33 میلیارد دلار درامدهای نفتی سال 86 هنوز به خزانه واریز نشده ! در خرداد سال 88 هم در باره درامدهای نفتی سال 87 همین گونه گزارش داد. هیچکس پیگیر نشده که چرا و تا آن زمان آن همه پول کجا بود و سرانجام کجا رفته ! چند ماه بعد 18/5 میلیارد دلار ارز و طلا در مرز ترکیه گیر دولت اردغان افتاد. در آن باره هم کسی پیگیری نکرد ؛ کردند و لی تا جایی رفتند که به مصلحت نظام نبود و چند ماه پیش حداد عادل گفت مال آقا (!) مجتبی نبود ! بله مال باباش بود ! اینها نباید فراموش شوند باید در یادداشت ها تکرار شوند . داستان سه میلیارد دلار هم از آنجا پیش آمد که طبق معمول میان غارتگران اختلاف پیش آمد و جنگ قدرت و ثروت بود . حالا هم اعتراض میکنند که چرا جلوی اندکی از غارتها را میگیرند تا به مردم بدهند و ساکتشان کنند ! آذران از تهران

  • farid

    آستان قدس رضوی که متعلق به آقا است ؟  چه  بخش خصوصی ؟!   اینها نماینده مردم هستند یا بیت غارت ؟ 

  • hassan

    از کی تا به حال بالا کشیدن ثروت عمومی توسط سپاه و آستان قدس و بنیاد مستضعفان را خصوصی سازی اسمش را گذاشته اند.